...
  • بیژن
  • آبان ۱۰, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

برنامه نویسی اپلیکیشن وبسایت

در مورد شروع آن است. صدها زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وبسایت با استفاده گسترده وجود دارد که هر کدام پیچیدگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند؛ اما جای هیچ گونه نگرانی در فراگیری و کاربرد متناسب این زبان ها وجود ندارد. شما همانطور که تصمیم به ورود به دنیای توسعه دهندگان نرم افزار بر می دارید و در این وادی به پیش می روید، به مرور زمان درک خواهید کرد که کدام زبان برنامه نویسی اپلیکیشن برای شما، علایق و اهداف شغلی تان مناسب است.
در این متن به معرفی سه مورد از بهترین و پرمخاطب ترین زبان های برنامه نویسی که برای بسیاری از موارد از جمله توسعه وب، توسعه تلفن همراه، توسعه بازی و موارد دیگر به کار می روند می پردازیم.
۳ زبان برنامه نویسی اپلیکیشن پر کاربرد و محبوب

جاوا اسکریپت (JavaScript)

این روزها بدون استفاده از JavaScript به نوعی توسعه نرم افزار غیر ممکن است. طبق نظرسنجی برنامه نویسان ۲۰۱۹Stack Overflow ، جاوا اسکریپت برای هفتمین سال متوالی محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان است. تقریبا ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گزارش داده اند که از JavaScript در سال گذشته استفاده کرده اند.
همراه با HTML و CSS، جاوا اسکریپت برای برنامه نویسی وب ضروری است. اکثر محبوب ترین سایتهای وب، از فیس بوک و توییتر گرفته تا جیمیل و یوتیوب، برای ایجاد صفحات وب تعاملی و نمایش پویا محتوا به کاربران، به JavaScript متکی هستند.
اگرچه جاوا اسکریپت در درجه اول یک زبان برنامه نویسی وب است که در مرورگر اجرا می شود، اما می توان از طریق Node.js از آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی اپلیکیشن شبکه مقیاس پذیر نیز استفاده کرد. Node.js با لینوکس، SunOS ، Mac OS X و ویندوز سازگار است. از آنجا که جاوا اسکریپت یک جنبه انعطاف پذیر دارد و در همه مرورگرهای اصلی کار می کند، یکی از دوستانه ترین زبان های برنامه نویسی برای مبتدیان است.

سوئیفت (Swift)، زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وب سایت

زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وب سایت پر کاربرد و محبوب سوئیفت

اگر به محصولات اپل و توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه علاقه مند هستید، سوئیفت جای خوبی برای شروع کار است.  Swiftبرای اولین بار توسط اپل در سال ۲۰۱۴ اعلام شد، که یک زبانبرنامه نویسی اپلیکیشن نسبتاً جدیدی است که برای توسعه برنامه های iOS و macOS استفاده می شود.

Swift یک زبان بهینه شده برای استفاده است تا با واقعیت های توسعه iOS جدید مطابقت داشته باشد. iOS  سیستم عاملی است که نه تنها در هر گوشی آیفون و آیپد اجرا می شود، بلکه در مورد ساعتها و تلویزیون های اپل نیز به ترتیب پایه و اساس سیستم عامل های   watchOS و tvOS است. علاوه بر این، اپل به عنوان یک رهبر صنعت فناوری به جایی نمی رود و اپلیکیشن های iOS همچنان سودآورترین در بازار اپلیکیشن های تلفن همراه هستند.

اگر با جاوا  یک زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وب سایت و همینطور زبان برنامه نویسی وب کلاسیک در نوع خود  آشنا هستید، ارزشمند است که پسر عموی مدرن آن، Scala را هم بشناسید. Scala بهترین ویژگی های جاوا را ترکیب می کند اما با یک پیچ و تاب مدرن!

زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وب سایت اسکالا (Scala)

Scala به عنوان یک زبان برنامه نویسی کاربردی به مهندسان اجازه می دهد تا کیفیت کد خود را بالا ببرند تا شبیه ریاضیات خالص باشد. این زبان اجازه می دهد تا روش های پیچیده به طور موازی همزمان اجرا شوند. بعلاوه، این یک زبان کاملاً تایپ شده است و مهندسین می توانند انواع داده های خود را ایجاد و سفارشی کنند؛ این زبان برنامه نویسی اپلیکیشن وب سایت به آنها این امکان را می دهد که خیالشان راحت باشد که در زمان اجرای برنامه، وجود خطاهای مختلف در آن غیرممکن است.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید