...
  • بیژن
  • آبان ۱۶, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

زمانی بود که شناخت وب سایت های مناسب برای یادگیری برنامه نویسی و چگونگی برنامه نویسی از عجیب ترین مسائل برای افراد تلقی می شد؛ اما امروزه دیگر اینطور نیست. همانطور که بیشتر کارآفرینان، فریلنسرها و بازاریاب ها به شما می گویند، یادگیری نحوه برنامه نویسی و استفاده از خدمات وب سایت های مناسب برای یادگیری برنامه نویسی می تواند به موفقیت شما در این حوزه کمک کند.
برای یادگیری، حتی نیازی نیست یک تن پول جمع یا خود را بدهکار کنید. این ۶ مورد از وب سایت های مناسب برای یادگیری برنامه نویسی دوره های برنامه نویسی را به صورت رایگان ارائه می دهند:

۶ وب سایت مناسب برای یادگیری برنامه نویسی

  • آکادمی کد (Codeacademy)

یکی از محبوب ترین وب سایت های مناسب برای یادگیری برنامه نویسی وب که خدمات آن به صورت رایگان ارائه می شود، Codeacademy است. در حقیقت، بیش از ۴۵ میلیون نفر قبلاً یاد گرفته اند که چگونه از طریق تجربه جذاب این شرکت آموزشی برنامه نویسی کنند. در CodeAcademy می توانید در دوره هایی شرکت کنید که از HTML و  CSS، JavaScript و SQL گرفته تا Bash / Shell، Python، Ruby و C ++ را به شما آموزش دهد.

  • کورسرا (Coursera)

کورسرا در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و به یک شرکت بزرگ سودآور در زمینه فناوری آموزشی تبدیل شده است که بیش از ۱۰۰۰ دوره از ۱۱۹ موسسه را ارائه داده است. در حالی که برای دریافت گواهی می توانید هزینه برخی از برنامه ها را در این سایت پرداخت کنید، تعدادی دوره برنامه نویسی مقدماتی رایگان در رشته های مختلف از دانشگاه ها مانند دانشگاه واشنگتن، استنفورد، دانشگاه تورنتو و وندربیلت در آن وجود دارد.

  • edX

EdX یکی دیگر از پلتفرم های یادگیری برنامه نویسی آنلاین برجسته است که به جای سودآوری، منبع باز است. این سایت توسط دانشگاه هاروارد و MIT در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد، بنابراین شما می دانید که با ورود به آن در مورد فن آوری ها و تئوری های پیشرفته یاد خواهید گرفت.

  • Udemy

Udemy در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد، یک پلت فرم یادگیری آنلاین که می تواند به عنوان راهی برای بهبود یا یادگیری مهارت های شغلی مورد استفاده قرار گیرد. در این وب سایت از وب سایت های یادگیری برنامه نویسی وب، دوره های رایگان برنامه نویسی فراوانی وجود دارد که از طریق دروس ویدئویی، مانند برنامه نویسی برای کارآفرینان تدریس می شود.

  • AGupieWare

AGupieWare یک توسعه دهنده برنامه مستقل است که برنامه های علوم کامپیوتر را از برخی از موسسات برجسته در آمریکا بررسی کرده است و سپس یک برنامه درسی مشابه را بر اساس دوره های رایگان ارائه شده توسط استنفورد، MIT ، کارنگی ملو، برکلی و کلمبیا ایجاد نموده است.

گرچه با استفاده از دوره های ارائه شده در این وب سایت، در واقع اعتبار علمی دریافت نخواهید کرد، اما این یک برنامه مقدماتی مناسب برای برنامه نویسان مبتدی کامپیوتر است.

  • GitHub

در مواقعی که درگیر مشکلی هستید، بعضی اوقات باید یک کتاب مرجع یادگیری برنامه نویسی را بیاد بیاورید. این کتاب مرجع همان وب سایت  GitHub است، جایی که بیش از ۳۱ میلیون توسعه دهنده برای میزبانی و بررسی کدها، مدیریت پروژه ها و ساخت نرم افزار با هم همکاری می کنند. بسیاری از زبان های برنامه نویسی در اینجا استفاده می شود و یک Coding Camp اصولی را آموزش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید