...
  • بیژن
  • مهر ۲۱, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

نظر شما در مورد سئو وب سایت چیست؟ آیا شما با مفهوم سئو وب سایت آشنایی دارید؟ این که SEO  امری پیچیده است برای همه افرادی که روزانه با آن کار می کنند، کاملا مشخص است. شاید ساده ترین تعریفی که می توانیم برای SEO بیان کنیم این است: 

مجموعه قوانین و روش های مشخصی که به کمک آن مطالب تهیه شده در اینترنت دارای رتبه بهتر و بالاتری بوده و تعداد بازدید کنندگان بیش تری خواهد داشت. این قوانین کاملا انعطاف پذیر می باشد و بستگی به انتخاب و سلیقه کاربران اینترنت دارد. این کاربران با جستجوی زیادی که انجام می دهند، سئو وب سایت برخی سایت ها و مطالب را تعیین می کنند. برای مثال باید بیان کنیم که برخی مطالب و کلمات در فضای مجازی بیش از کلمات دیگر جستجو می شوند.

مثلا کلمات سئو وب سایت مربوط به فروش و خرید کالاها یا فروشگاه های اینترنتی بیش از کلمات دیگر جستجو می شوند و همین امر سبب می شود که وب سایت هایی که در ابتدای نام آن ها کلمه  فروشگاه و فروش بکار رفته است، بیش از سایر وب سایت ها بازدید کننده داشته باشند. همه این اتفاقات بستگی به کارکرد این کلمات خواهد داشت.

مثلا کلمه ای مثل کتاب به تنهایی در جایگاه بسیار بالایی در سئو وب سایت قرار نمی گیرد اما فروشگاه کتاب یا کتابفروشی و هر آنچه که به کتاب مربوط می شود، در جایگاه بالاتری نسبت به کلمه کتاب قرار خواهند گرفت. همان طور که شما تا به این جا به خوبی متوجه شدید، سئو ارتباط مستقیمی با جایگاه مقالات در اینترنت و فضای مجازی دارد و رعایت کردن آن برای نویسندگان مطلب ها و مقالات بسیار مهم می باشد. 

انواع سئو وب سایت

SEO دارای انواع گسترده ای است که از بین آن ها میتوان به مهم ترین موارد اشاره کرد. اگر سئو وب سایت را به بخش های مختلف بدن انسان تشبیه کنیم، میتوان سئو وب سایت تکنیکال را ستون فقرات بدانیم. در واقع مطالب بدون این مدل از سئو های مطرح شده در فضای اینترنت، مثل کالبدی بدون ستون فقرات می ماند و از نظر گوگل اعتبار چندانی نخواهد داشت. برنامه ریزی از دیگر بخش های مهم می باشد که از انواع این بخش از قانون مند سازی نوشته ها در گوگل می باشد.

اگر تولید محتوا با هدف گذاری صحیحی صورت بپذیرد، بدون شک رتبه این نوع محتواها بسیار بالاتر از محتواهای بدون برنامه خواهد بود. شاید این بخش را بتوان به هوش این کالبد تشبیه کرد. برنامه ریزی مثل مغز انسان تولید محتواها را بسیار منظم تر و اصولی تر خواهد کرد. تولید محتوا از دیگر بخش های این برنامه پیچیده و در واقع مهم ترین بخش آن می باشد. تمامی روش ها و راه حل هایی که تا به الان ذکر شد، برای ایجاد محتوایی اصولی و مناسب بکار برده می شوند.

تولید محتوا به قانون های مطرح شده در تمامی انواع سئو وب سایت ها نیازمند است و می توان تولید محتوای خوب را محصول کار یک سئو کار خوب دانست. این بخش را میتوان به به قلب یک کالبد تشبیه کرد. هر آنچه که به حیات انسان مربوط می شود، به قلب و ذهن او بستگی دارد و یک محتوا هم حیات خود را مرهون بخش تولید محتوا و کار یک SEO کار حرفه ای می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید