...
  • بیژن
  • آبان ۱۴, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

در این متن به بررسی زبان های برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود می پردازیم. اگر زبان های برنامه نویسی را براساس محبوبیت آنها طبقه بندی کنیم، این زبان ها در سه طبقه قرار می گیرند. ردیف بالا شامل زبانهای اصلی مانند جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون، روبی، PHP ، C # ، C ++ و Objective-C است. اگرچه برخی از این زبانهای سطح بالا در حال کم رنگ شدن هستند، اما اگر می خواهید به راحتی شغلی پیدا کنید بهتر است با یکی از این زبان ها آشنایی داشته باشید.

زبان های ردیف دوم منتظر ورود به جریان اصلی هستند اما کاملاً موفق نشده اند. آنها با ایجاد جوامع پشتیبانی قوی ارزش خود را به اثبات رسانده اند، اما هنوز هم توسط تعداد زیادی از شرکت های نرم افزاری محافظه کارتر مورد استفاده قرار نمی گیرند. Scala، Go ، Swift ، Clojure و Haskell زبانهایی هستند که من آنها را در ردیف دوم قرار می دهم. برخی از شرکت ها از این زبان ها در چند سرویس استفاده می کنند، اما استفاده گسترده از آنها در صنایع نادر است. (به جز Swift که شروع به سبقت گرفتن از Objective-C به عنوان زبان اصلی  iOS کرده است)  Go و Swift به عنوان زبان های برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود، هر دو طی دو تا سه سال آینده شانس خوبی برای انتقال از ردیف دوم به رده اول دارند.

بسیاری از زبانهای سطح بالا کاملاً جا افتاده اند. مدتی طول می کشد تا یک زبان برنامه نویسی از ردیف بالا خارج شود و برای یک زبان ردیف دوم سخت است که وارد ردیف بالا شود.

پنج زبان برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود

زبانهای برنامه نویسی که در این مقاله به عنوان زبان های برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود، معرفی می کنیم در ردیف سوم این طبقه بندی قرار دارند و تازه شروع به جلب نظر کاربران به سمت خود کرده اند. البته توجه داشته باشید که برخی از زبانها سالها در ردیف سوم بوده اند، و هرگز گام بعدی را به سمت محبوبیت بر نمی دارند، در حالی که دسته ای دیگر فقط در طی یک یا دو سال به صحنه می روند. در اینجا پنج زبان وجود دارد که در رده سوم در دسته دوم قرار می گیرند یعنی زبان های برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود:

  • Elm

این زبان در میان Programming Language که در آینده درآمدزا خواهند بود، در جامعه JavaScript  و در درجه اول در میان کسانی که برنامه نویسی عملکردی را ترجیح می دهند، محبوب می شود. پیش بینی می شود مانند Babel، TypeScript و  Dart، Elm به JavaScript منتقل شود.

  • Rust

این زبان یک زبان برنامه نویسی سیستم می باشد که به منظور جایگزینی زبان های C و C ++ توسعه یافته است، به همین دلیل مشاهده سریع ترین محبوبیت این زبان در میان توسعه دهندگان وب جای تعجب دارد. این زبان سعی دارد به توسعه دهندگانی که مجبور به نوشتن کد سطح پایین هستند گزینه ای بهتر از PHP، Ruby، ​​Python یا JavaScript ارائه دهد.

  • Kotlin

یکی از مهم ترین دلایلی که کوتلین را در بین زبان های برنامه نویسی که در آینده درآمدزا خواهند بود، قرار می دهد این است که با استفاده از این زبان برنامه نویسی به راحتی می توانید برنامه های Android بسازید.

  • Crystal

زبان دیگری است که امیدوار است عملکردی مانند C را به دنیای کاملاً انتزاعی توسعه دهندگان وب وارد کند کریستال است. کریستال با نحوی شبیه به Ruby، جامعه استفاده کنندگان این زبان را مورد هدف قرار می دهد.

  • Elixir

Elixir به جای تلاش برای ایجاد مزایای مشابه C، بر ایجاد سیستم هایی با دسترسی بالا و تأخیر کم متمرکز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید