...
  • بیژن
  • مهر ۲۵, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

انواع دامنه وب سایت

مطمئنا شما دوستان انواع دامنه وب سایت های مختلف را در شبکه های اجتماعی و یا دنیای مجازی دیده اید. ما برای تعریف بیشتر و بهتر برای کسانی که در این زمینه آگاهی ندارد آن  را آخرین جزء سمت چپ در یک آدرس اینترنتی تعریف می کنیم. دامنه ها انواع مختلفی دارند که در ادامه آن ها را برای شما ذکر می کنیم و ویژگی هر کدام از آن ها را برای شما یادآور می شویم اما قبل از هر چیزی نگاهی به تاریخچه دامنه می اندازیم.

در سالهای خیلی قبل یا شاید بهتر است بگوییم یک قرن پیش یک  شرکت توانست دامنه ای را با نام تجاری خود ثبت کند از آنجا بود که دامنه به وجود آمد و حدود ده سال بعد از آن استقبال بی نظیری شد و حدود پانزده هزار دامنه در طی همین ده سال با پسوندهای مختلف به ثبت رسید.

 

دسته بندی دامنه ها

همه می دانیم ثبت دامنه امروزه با انواع پسوند به ثبت می رسد. با توجه به آمارهای موجود در زمینه ساخت دامنه در سال۲۰۱۷ بیش از ۳۳۰ میلیون دامنه در اینترنت به ثبت رسیده است. اگر از صد در صد بخواهیم رتبه بندی کنیم حدود ۴۵ درصد به تعداد انواع دامنه وب سایت های فعال به هر سال افزوده می شود. مثلا com. یک دامنه است. دامنه ها در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند: دامنه های نوع اول مربوط به دامنه های سطح بالای عمومی هستند و دامنه های نوع دوم مربوط به دامنه های سطح بالا با کد کشوری هستند که فقط برای افراد ساکن در یک کشور تعلق می گیرد.

بالاترین سطح دامنه ها دامنه اینترنتی است سایر دامنه ها در دسته زیر دامنه قرار می گیرند. در حقیقت هر آدرس اینترنتی از دو بخش دامنه وب سایت و پسوند تشکیل می شود. در واقع همانطور که گفتیم دامنه های اینترنتی همیشه دارای یک پسوند نیز هستند. که این پسوند ها بهتر است با زمینه کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. نهادهایی که دامنه های اینترنتی را ذخیره می کنند ایکان نام دارند که در حالت کلی تر دامنه ها به سه دسته: دامنه های مربوط به ارگان ها، سازمان ها، دامنه های کشوری و دامنه های مربوط به سطح ها.

انواع دامنه وب سایت
مطمئنا شما دوستان دامنه های مختلف را در شبکه های اجتماعی و یا دنیای مجازی دیده اید.

دامنه ها مانند سایر موارد دارای قوانین مربوط به خود هستند که باید رعایت شود. مثلا حداقل طول دامنه ها باید ۳ باشد و حداکثر آن ها ۶۳، گذاشتن برخی پسوند ها ممنوع است، هنگامی که یک دامنه به ثبت رسید تا زمانی که ایمیل مورد تایید قرار نگرفته نمی توان از دامنه شخصی خود استفاده کرد. در واقع بهتر است در هنگام ساخت دامنه وب سایت ها برای بهتر دیده شدن و جذاب بودن وقت بگذارید و سعی کنید از اسم های کوتاه استفاده کنید که تلفظ آسانی داشته باشند و باید به شدت مراقب باشید که domain شما همانند دامنه شخص دیگری نباشد.

 

انواع دامنه وب سایت

دامنه ها انواع مختلفی دارند مانند: .com ،net، org و …. که هر یک از این دامنه ها با پسوند ها دارای ویژگی های مربوط به خود هستند. مثلا net domain بیشتر برای کاربرانی باید مورد استفاده قرار بگیرد که در زمینه شبکه ها فعالیت می کنند و یا org domain معمولا برای سازمان ها و ارگان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید