...
  • بیژن
  • مهر ۰۶, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

Host یا هاست فضایی است که در آن اطلاعات و مطالب شما بارگذاری می شود. این فضا در بستر مجازی کمک زیادی به وب سایت ها و وبلاگ های کاربران فضای مجازی می نماید. افراد با قرار دادن اطلاعات مربوط به خود در فضای سایت، حجم خاصی از فضای لازم برای نگهداری از سایت ها را در اختیار خواهند داشت.

سرویس های هاست را باید از مکان مشخصی خریداری کنید و برای این کار بهتر است از فروشگاه هایی که شناخت کافی نسبت به آن دارید خرید خود را انجام دهید. هاست دارای انواع بسیار متعددی می باشد که در ادامه برای شما آن ها را ذکر خواهیم نمود. 

انواع Host:

میزبانی Host اشتراکی:

این نمونه از اقتصادی ترین نمونه های هاست می باشد که با نام های دیگری مثل میزبانی مجازی و میزبانی مشتق شده هم میتوان آن را شناخت. وب سایت های زیادی از این نمونه بهره می برند و این هاست از محبوبیت بسیار بالایی در بین سایر برقرار می باشد. هاست  های مدیریت شده و هاست های مدیریت نشده از انواع آن می باشند و به نوعی می توان گفت که نوع مدیریت شده آن از اعتبار بسیار بیش تری برخوردار می باشد. 

نمایندگی هاست:

این نوع مالکیت Host به صورت موقتی می باشد و حق اختصاصی این نوع هاست ها در قبال دریافت وجه یا به صورت رایگان به افراد دیگری برای دریافت دامنه اطلاعاتی تخصیص داده می شود.

میزبانی هاست رایگان:

افراد مبتدی بیشتر از این دسته از هاست ها استفاده می کنند و برای افرادی بکار برده می شوند که دارای حساب اشتراکی وب نیستند. نرم افزارها و پهنا های باند از این فضا ها برای کارکردن بهره برده و به خوبی از خدمات آن استفاده می کنند.

میزبانی سرور مجازی:

سرور مجازی یکسانی به چندین سرور مجازی مجزا تقسیم خواهد شد و هر کدام یک از این سرور ها به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. 

میزبانی هاست ابری:

وب سایت و طبیعتا کسب و کار موجود در این سایت چگونه در اوج قرار می گیرد؟ برای در اوج قرار گرفتن این گونه سایت ها باید از سرور هایی همانند همین نوع هاست ها استفاده شود. بهره بردن از این گونه فضا ها سبب بالا رفتن سایت مشتری خواهد شد. در زمانی که به این سرور ها نیازمند باشید با سرعت و دسترسی بیش تری می توانید از این سرور ها استفاده کنید.

میزبانی  هاست خوشه ای:

شباهت این روش با روش ابری بسیار زیاد است و شما برای این که از این سرور استفاده کنید می توانید در ابتدا از نمونه ابری استفاده کرده و در صورت رضایت داشتن از آن از نمونه خوشه ای استفاده کنید. این نوع سرور در واقع نقص های نمونه ابری را برطرف می نماید و کمک بیش تری بهش ما برای ارائه مطالب در سایت می نماید. با استفاده کردن از این فضا شما هیچ گاه تجربه تلخ از کار افتادن وب سایت را نخواهید داشت. کنترل امنیت و بار با کمک میزبانی خوشه ای به سادگی و در زمان بسیار مناسبی انجام خواهد پذیرفت.

کاربرد هاست:

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، دارای کاربردهای بسیار زیادی برای تاسیس و فعالیت در وب سایت ها و وبلاگ ها می باشد. در واقع این فضا را به نوعی می توان آچار فرانسه وب سایت ها و وبلاگ دانست. 

دیدگاهتان را بنویسید