...
  • بیژن
  • آبان ۱۹, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

ابزار هک و امنیت وایرشارک یک تحلیلگر پروتکل شبکه (و رایگان) برای هر حرفه امنیتی یا سرپرست سیستم است. ابزار هک و امنیت وایرشارک، یک ابزار پیشرو تحلیلگر ترافیک شبکه در جهان است و ابزاری اساسی برای هر حرفه امنیتی یا مدیر سیستم محسوب می شود. این نرم افزار رایگان به شما امکان می دهد ترافیک شبکه را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید و غالبا بهترین ابزار برای عیب یابی مشکلات موجود در شبکه شما است.

مشکلات رایجی که ابزار هک و امنیت وایرشارک می تواند به عیب یابی از سیستم شما کمک کند شامل بسته های از کار افتاده، مشکلات تأخیر و فعالیت های مخرب در شبکه شما است. در حقیقت این ابزار به شما امکان می دهد ترافیک شبکه خود را زیر میکروسکوپ قرار دهید، و برای فیلتر کردن و کار کردن در این ترافیک ابزاری داشته و به وسیله آن علت اصلی مشکل را شناسایی و بزرگ نمایی کنید. سرپرستان از Wire Shark برای شناسایی لوازم خانگی معیوب شبکه که دارای مشکلات تأخیر ناشی از مسیر یابی ترافیک توسط ماشین ها در نیمه راه در سراسر جهان و تراوش اطلاعات یا حتی تلاش برای هک کردن سازمان شما هستند، استفاده می کنند.

ابزار هک و امنیت وایرشارک ابزاری قدرتمند است که نیاز به دانش صحیح در مورد اصول شبکه دارد. برای اکثر شرکتهای مدرن، این به معنای درک پشته TCP / IP، نحوه خواندن و تفسیر هدر های بسته و نحوه عمل کردن صحیح مسیر یابی، انتقال پورت و DHCP است.

ابزار هک و امنیت Wire Shark چه کاری انجام می دهد؟

این ابزار هک و امنیت ترافیک را رهگیری کرده و ترافیک باینری را به فرمت قابل خواندن توسط انسان تبدیل می کند. این کار باعث می شود تا بتوانید تشخیص دهید چه ترافیکی از شبکه شما عبور می کند، چه مقدار از آن، چند مرتبه، چه مقدار تأخیر بین برخی از هاپ ها و غیره وجود دارد.

در حالی که Wire Shark بیش از دو هزار پروتکل شبکه را پشتیبانی می کند، اما بسیاری از آنها باطنی، غیر معمول یا قدیمی هستند و یک متخصص امنیت مدرن تجزیه و تحلیل بسته های IP را فوری ترین کاربرد آن می داند. اکثر بسته های موجود در شبکه شما احتمالاً TCP، UDP و ICMP هستند.

با توجه به حجم زیادی از ترافیک که از یک شبکه تجاری معمول عبور می کند، ابزار هک و امنیت وایرشارک برای کمک به شما در فیلتر کردن این ترافیک به صورت ویژه ای می تواند مفید باشد. فیلترهای ضبط فقط انواع ترافیک مورد نظر شما را جمع آوری می کنند و فیلترهای نمایشگر به شما کمک می کنند تا ترافیکی را که می خواهید بازرسی نمایید، بزرگ نمایی کنید. تجزیه و تحلیل پروتکل شبکه ابزار جستجو، از جمله عبارات منظم و برجسته سازی رنگی را فراهم می کند تا جستجو را به راحتی انجام دهید.

گاهی اوقات بهترین راه برای یافتن ترافیک غیرطبیعی، گرفتن همه چیز و ایجاد یک بیس لاین است.

منبع:

https://www.csoonline.com/article/3305805/what-is-wireshark-what-this-essential-troubleshooting-tool-does-and-how-to-use-it.html

دیدگاهتان را بنویسید