...
  • بیژن
  • اسفند ۱۹, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه

eBay چیست؟

eBay، نامی ‌جذاب برای ایرانیان است. این شرکت تجارت آنلاین و حراج آنلاین جهانی توسط کارآفرین ایرانی-آمریکایی پیر امیدیار در سال ۱۹۹۵ میلادی راه اندازی شده است. eBay یکی از اولین شرکت‌ هایی بود که یک وب سایت اینترنتی را برای مطابقت با خریداران و فروشندگان کالا و خدمات ایجاد و به بازار عرضه کرد. این شرکت خدماتی به عنوان پیشرو بازار در تجارت الکترونیک در سراسر جهان شناخته می‌ شود. بیشتر خدمات شرکت پیر امیدیار برای خرده فروش‌ ها و کسب و کارهای کوچک است. وب سایت‌ های eBay برای بازارهای ایالات متحده و کانادا، اکثر کشورهای اروپایی و چندین کشور در آسیا وجود دارد.
عمده معاملات در این بازار آنلاین بر اساس حراج‌ ها تنظیم می‌ شود اما فروش با قیمت ثابت هم سهم قابل توجهی از معاملات این شرکت را تشکیل می‌ دهد. از جمله عوامل کلیدی که در رشد این برند تاثیر گذار بوده‌ اند می‌ توانیم به تجارت ایمن و شفافیت اشاره کنیم. عکس از تراکنش‌ های کاربران این شرکت بین المللی به وسیله پی پال انجام می‌ شود. پیر امیدیار در مدیریت این شرکت کاملاً به کاربران خود متکی است و به دنبال ایجاد یک جامعه تجاری از طریق سیستم باز خوردی است. این سیستم به کاربران اجازه می‌ دهد تا فروشندگان را بر اساس معاملاتی که با آنها داشته‌ اند رتبه بندی کنند.

ای بی eBay
عمده معاملات در این بازار آنلاین بر اساس حراج‌ ها تنظیم می‌ شود اما فروش با قیمت ثابت هم سهم قابل توجهی از معاملات این شرکت را تشکیل می‌ دهد.

 

چه تفاوتی بین eBay شرکت و آمازون وجود دارد؟

eBay و آمازون هر دو بخش مهمی ‌از دنیای تجارت الکترونیک هستند و به بزرگ تر شدن این جهان جدید کمک می‌ کنند. در واقع eBay و Amazon بازیگران اصلی و قدیمی ‌این بازار می‌ باشند و به عنوان سایت‌ های خرید آنلاین شناخته می‌ شوند. آنها به بازدیدکنندگان این امکان را می‌ دهند تا محصولات موجود در فهرست‌ های خرید و فروش را مشاهده کنند و در صورت تمایل برای خرید آنها اقدام نمایند. هر دو شرکت از زمان تاسیس تا به امروز تلاش کرده‌ اند روند پیشرفت و تکامل را به خوبی طی کنند. به همین دلیل شباهت‌ های بسیار زیادی در نوع عملکرد آنها وجود دارد.
اما مهمترین تفاوت eBay و Amazon به مدل تجاری آنها بر می‌ گردد. آمازون شبیه به یک فروشگاه خرده فروش سنتی رفتار می‌ کند و eBay مشابه یک حراج خانه بزرگ فعالیت دارد. تفاوت دیگری که بین آنها می‌ توانیم قائل شویم به فهرست کردن محصولات ارتباط پیدا می‌ کند. آمازون به طور کامل متکی به فروشندگان شخص ثالث است تا خریداران محصولات زیادی برای جستجو داشته باشند. در طرف مقابل eBay به فروشندگان اتکا دارد تا کالاهای خود را برای فروش فهرست کنند و در یک دوره زمانی معین آنها را به حراج بگذارد. در واقع به طور کلی می‌ توان گفت آمازون بیشتر به دنبال خریدار است اما eBay فروشنده محور رفتار می‌ کند. البته در هر صورت هر دو این شرکت‌ ها در حال حاضر اعتبار زیادی بین کاربران دارد.

کدام محصولات در این شرکت تجاری بیشتر طرفدار دارند؟

در میان محصولات مختلفی که در eBay به فروش می‌ رسند، برخی از آنها طرفداران بیشتری دارند. جواهرات مثل گردنبند و آویز بیشترین طرفدار را در میان خریداران این برند بین المللی داشته‌ اند. بعد از آن‌ ها لباس‌ های زنانه طرفداران زیادی دارند و بازی‌ های کامپیوتری و کنسولی در مکان سوم قرار می‌ گیرند. دیسک‌ های DVD و Blu-Ray نیز آمار فروش بالایی را در این شرکت ثبت کرده‌ اند.

دیدگاهتان را بنویسید