...
  • بیژن
  • اسفند ۲۳, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه

قدرت مایکروسافت در خلق ایده ها و فناوری های جدید بر هیچکس پوشیده نیست. Microsoft یک شرکت بزرگ و فوق العاده است و در حوزه های مختلفی حضور پیدا کرده است. از تولید سخت افزار و راه اندازی سرور تا تولید نرم افزارهای کاربردی در این شرکت انجام می شود. در بسیاری از صنایع چه در حوزه کامپیوتر، موبایل، تبلت و چه در حوزه فناوری های نوین این شرکت حضور دارد. Microsoft همیشه به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فناوری در جهان شناخته می شود.

مایکروسافت Microsoft
Microsoft همیشه به عنوان بخش جدایی ناپذیر از فناوری در جهان شناخته می شود.

 

ساختمان زیبای Microsoft در دره سیلیکون یکی از جذاب ترین محیط ها برای هر دوست دار فناوری محسوب می شود. زیرا از نظر طراحی و امکانات بسیار هوشمند طراحی شده است.

تاریخچه مایکروسافت

مایکروسافت کار خود را در سال ۱۹۹۴ شروع کرد. تولید یک دانشنامه که بر روی رایانه نصب می شود، اولین محصول این شرکت بود. انکار تا بعد از مدتی محبوب شد و مایکروسافت با همکاری دریم ورکس در سال ۱۹۹۵ اقدام به ایجاد یک شرکت برای تولید برنامه های سرگرم کننده چند منظوره نمود. این شرکت با رشد سیستم عامل ۹۵ توانست بسیاری از رایانه های دنیا را تحت تسلط خود در آورد. کشور چین در همین سال بود که ویندوز ۹۵ را به عنوان سیستم عامل رسمی کشور خود معرفی کرد.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ توانست ویندوز اکس پی را خلق کند. محصولی که توانست سالها به عنوان برترین سیستم عامل در دنیا حکمرانی کند. همچنین با رشد این شرکت، مایکروسافت برای رقابت با نینتندو و سونی اقدام به راه اندازی بخش ایکس باکس خود نمود که همین موضوع باعث شد تا رقابت بازارهای سرگرمی بسیار داغ شود.

مایکروسافت Microsoft
مایکروسافت توانسته است حتی در حوزه اینترنت نیز خود را نشان دهد و با ارائه موتور جستجوگر Bing نشان داده است که در هر حوزه ای می تواند به خوبی فعالیت کند.

 

ایکس باکس قطب بزرگ کمپانی

در صنعت گیم، حتما نام کنسول ایکس باکس را شنیده اید. این شرکت که اکنون رقیب قدیمی سونی محسوب می شود با ارائه کنسول های قوی و بازی های جذاب در حال جذب مشترک است. ایکس باکس در سال ۲۰۲۰ بود که روش جذب مشترکین خود را عوض کرد و اکنون توانسته است محبوبیت بیشتری را کسب کند.

یکی از خبرهای بزرگ در مورد این بخش از شرکت مایکروسافت، خرید شرکت های بازیسازی بزرگ مانند بتسدا بود. این خبر که نشان داد مایکروسافت در حوزه سرگرمی بسیار جدی است، سبب شده است تا مشترکین ایکس باکس، مطمئن باشند تا محتواهای جذاب تری را بر روی این کنسول ها مشاهده خواهند کرد.

سیستم عامل ویندوز راهی برای رشد Microsoft

مایکروسافت Microsoft با تولید سیستم عامل ویندوز خود سبب شد تا جامعه بزرگی از کاربران، از نرم افزارهای این شرکت استفاده کنند. برنامه های آفیس و خود سیستم عامل ویندوز و حتی آنتی ویروس و برنامه های کاربردی کوچک و بزرگی که بر روی این سیستم عامل قابل نصب هستند، تمام نشان دهنده خلاقیت این شرکت است. مایکروسافت توانسته است حتی در حوزه اینترنت نیز خود را نشان دهد و با ارائه موتور جستجوگر Bing نشان داده است که در هر حوزه ای می تواند به خوبی فعالیت کند. مایکروسافت برای بسیاری از شرکت ها، یک کمپانی رقیبت و بسیار بزرگ محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید