...
  • بیژن
  • اسفند ۰۱, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

یک مفهوم بنیادی محسوب می شود. در هر مکانی و در قسمت های مختلف جامعه این مبحث دارای تعاریف مخصوص به خود است. اما در بیان شبکه و در دنیای رایانه و فناوری، به بزرگترین شبکه موجود در جهان اینترنت گفته می شود. در اصل ارتباط و ایجاد یک محیط خاص برای دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی همان اینترنت است. شما به کمک این فضا، می توانید با سرویس دهنده های مختلف مانند شبکه های اجتماعی، سایت ها، بلاگ ها تعامل داشته باشید و از ارتباط خود داده های جدیدی را کشف کنید.

 
اینترنت چیست و چه کاربردی دارد؟
در بیان شبکه و در دنیای رایانه و فناوری، به بزرگترین شبکه موجود در جهان اینترنت گفته می شود.

تاریخچه اینترنت

در اصل فناوری امروزی اینترنت internet از سال ۱۹۶۹ آغاز شده است. این فناوری که در ابتدا ARPANET نام داشت، در اصل یک پروژه مهم برای انتقال اطلاعات در بستر رایانه ها ایجاد شده بود که به مرور پیشرفت کرد. سپس در سال ۱۹۸۹ بود که مهندسی به نام Tim Berners-Lee توانست کد های html را توسعه دهد و سیستم انتقال http را طراحی کند. به مرور با گسترش این زبان، فضای اینترنت نیز گسترده تر شد و اکنون توانسته است تمام جهان را به خود درگیر کند. این فضا در ابتدا فقط متن را پشتیبانی می کرد، اما وجود بیگ دیتا باعث شده است شما در فضای نت همه چیز را جست و جو کنید.

 
کاربرد بزرگترین شبکه جهان چیست؟
شرکت های مختلف در تلاش هستند برای ارتباط بهتر کاربران و تعامل آنان با فضای اینترنت ستون فقرات شبکه خود را گسترش دهند.
 

کاربرد اینترنت چیست؟

در اصل این فضا امروزه به قدری گسترش پیدا کرده است که می تواند بسیاری از نیازهای بشر را رفع کند. از ایجاد ارتباط کم هزینه به صورت صوتی، تصویری یا پیامی گرفته تا سفارش غذا و حتی تاکسی را می توانید با اینترنت انجام دهید. گستردگی فضای اینترنت بسیار زیاد است و برنامه های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی نیز از این راه برای ارتباط با کاربران خود استفاده می کنند. انتقال داده، ارسال اطلاعات، تعامل با محیط یا با ساختمان های هوشمند، مدیریت خانه و سایر موارد نیز وجود دارد که تماما به کمک اینترنت و شبکه های مجازی امکان پذیر است.

شبکه جهانی چگونه کار می کند و سبب ارتباط دو رایانه می شود؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که این شبکه چطور کار می کند. در اصل اینترنت internet یک شبکه بزرگ و یک توافق نامه خاص بین شرکت های ارتباطی می باشد. شرکت های مختلف در تلاش هستند برای ارتباط بهتر کاربران و تعامل آنان با فضای اینترنت ستون فقرات شبکه خود را گسترش دهند. در اصل ستون فقرات یک شبکه بزرگ از فیبرهای نوری می باشد که داده ها را به کمک نور جا به جا می کند. این فیبرها هر کدام خود به شبکه های کوچکتری تبدیل می شوند و وظیفه ارتباط افراد در محیط شبکه را دارند. سپس رایانه های شخصی امروزه برای اتصال به این شبکه نیازمند یک آی پی هستند. پروتکل شبکه اینترنت از نوع TCP/IP است. بدین معنا که شما برای ارتباط با شبکه فرای موقعیت مکانی خود، نیازمند یک آی پی اختصاصی هستید تا بتوانید به این شبکه وارد شوید. در اصل این روش برای انتقال داده ها در اینترنت استفاده می شود تا مشخص شود که هر رایانه با کدام رایانه در محیط مجازی در ارتباط است.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید