...
  • بیژن
  • فروردین ۰۷, ۱۴۰۳
  • بدون دیدگاه

شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است. دلیل نام گذاری آن نیز، ادای احترام به دانشمند و مخترع بزرگ نیکولا تسلا است. هم اکنون رئیس هیئت مدیره و صاحب این مجموعه ایلان ماسک مشهور است که با کارهای خود همه را شگفت زده کرده است.

تسلا Tesla
معرفی تسلا Tesla و پروژه های بزرگ آن

 

معرفی تسلا و پروژه های بزرگ آن

در اصل تسلا اکنون بر روی ماشین های برقی، ماشین بدون سرنشین، هوش مصنوعی، تولید فناوری های جدید، مدیریت شهری و فضا فعالیت می کند. این شرکت پروژه های بزرگی مانند اسپیس ایکس، تونل ماشین و بسیاری از موارد دیگر را در کارنامه خود دارد.

 

اسپیس ایکس چیست؟

در اصل ایلان ماسک به عنوان مغز متفکر در شرکت اسپیس ایکس نیز شناخته می شود. این شرکت که اکنون توسط ایلان ماسک مدیریت می شود. اسپیس ایکس در تلاش است تا با همکاری مشترک خود با شرکت بزرگ کورپوریشن فناوری‌های اکتشاف فضایی، پا از محدوده خود فراتر بگذارد و به فضا سفر کند. البته هدف اصلی ایلان ماسک زندگی در جهانی خارج از جو زمین است. به همین دلیل در حال کار بر روی یک پروژه فضایی به نام SpaceX Starship است. این پروژه بیش از هزاران موشک را به سمت مریخ هدایت می کند که در آن انسان ها می توانند در مریخ زندگی کنند.

تسلا Tesla
معرفی تسلا Tesla و پروژه های بزرگ آن

البته تا عملی شدن این پروژه زمان زیادی لازم است. اما ایلان ماسک معتقد است، زمان کوتاهی تا رسیدن انسان ها به کره های دیگر و زندگی در جهانی دیگر باقی مانده است.

 

پروژه تسلا، استارلینگ چیست؟

در بحث اینترنت نیز باید گفت ایلان ماسک حرف های زیادی را برای گفتن دارد. این شرکت تلاش کرده است تا با طراحی ماهواره های جدید پروژه استارلینک خود، گستردگی دسترسی کاربران به فضای مجازی راحت تر و بیشتر کند. در اصل این پروژه به مجموعه بزرگی از ماهواره ها گفته می شود که هدف آنها، انتقال اینترنت و ایجاد یک شبکه منظم و رایگان است. در این شبکه کاربران می توانند با سرعت ماهواره داده های خود را جا به جا کنند.  این موضوع نشان دهنده ظهور نسل جدیدی از اینترنت خواهد بود.

 

تونل ماشین چیست؟

شاید یکی از عجیب ترین پروژه هایی که ایلان ماسک بر روی آنها کار می کند، تونل ماشین باشد. در این پروژه که به کمک تیم تحقیق و توسعه شرکت تسلا Tesla در حال انجام است. یک شرکت فناوری جدید به نام بورینگ که توسط ایلان طراحی شده است، وظیفه ساخت این نوع تونل ها را بر عهده دارد. این تونل ها می توانند خودروهای برقی را با سرعت بسیار زیادی جا به جا کنند و برای انتقال خودروها در فواصل طولانی بسیار مناسب است.

 

فناوری نورون عصبی چیست؟

شاید برای شما جای سوال باشد، اما ایلان ماسک شرکت دیگری به نام نیورالینک را تاسیس کرده است که کار آن تحقیق و تولید تراشه های ارتباطی با مغز انسان است. به کمک این فناوری دانشمندان می توانند بخش هایی از مغز که آسیب دیده را ترمیم کنند و یک روش فوق العاده برای بهبود بیماران لاعلاج به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید