...
  • بیژن
  • آبان ۱۵, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

اخیراً و به دلایل زیادی درباره کمپانی های ماشین های برقی و خودران در صنعت خودرو صحبت شده است. اتومبیل های برقی از اتومبیل های گازی بهتر هستند زیرا از نظر مصرف انرژی کم مصرف هستند بنابراین مصرف کنندگان می توانند اثر کربن خود را کاهش دهند و تأثیر مثبتی بر محیط زیست بگذارند. در حقیقت، در اکتبر ۲۰۱۸ تحویل یک میلیون مین اتومبیل برقی به مشتری در آمریکا اتفاق افتاد، نقطه عطفی که بسیاری از افراد انتظار داشتند طولانی تر از اینها شود.

اما این اتومبیل های برقی چیستند و آیا می توانید وارد هر نمایشگاه شوید و یکی از آنها را بخرید؟ پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. در حال حاضر حدود چهل وسیله نقلیه الکتریکی مختلف از حدود بیست سازنده مختلف ماشین الکتریکی در دسترس است. این موارد شامل BEV (وسیله نقلیه الکتریکی باتری خور) که ۱۰۰٪ برقی هستند و PHEV (وسایل نقلیه هیبریدی الکتریکی پلاگین) که دارای باتری و موتور الکتریکی هستند اما موتور احتراق داخلی نیز دارند، می باشد. PHEV ها بعضی اوقات با برق کار می کنند و پس از اتمام باتری توانایی کار با بنزین یا گازوئیل را نیز دارند.

این سوال که کدام یک از کمپانی های ماشین های برقی و خودران، بهترین اتومبیل های برقی را تولید می کنند اغلب مطرح می شود و در واقع هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. همانند اتومبیل های بنزینی، مشتریانی که به دنبال خودروی الکتریکی مناسب هستند، نیازها و خواسته های رانندگی متفاوتی دارند و ممکن است بهترین ماشین برقی برای شما بهترین اتومبیل برقی برای یک فرد دیگر نباشد.

نحوه ارزیابی کمپانی های ماشین های برقی و خودران و مدلهای اتومبیل برقی

یکی از معیارهایی که باید در نظر گرفت این است که کدام یک از کمپانی های ماشین های برقی و خودران پرفروش ترین خودروها را تولید می کنند و محبوب ترین اتومبیل های برقی جهان کدامند؟ سه شرکتی که بیشترین فروش اتومبیل های برقی را در آمریکا دارند، تسلا، جنرال موتورز و نیسان هستند. این سه خودرو ساز بیش از ۶۰٪ کل اتومبیل های الکتریکی فروخته شده تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ را در آمریکا تشکیل می دهند. برترین خودروهای برقی این کمپانی های ماشین های برقی و خودران عبارتند از:

  • تسلا مدل ۳ (Tesla Model 3)
  • تسلا مدل S(Tesla Model S)
  • تسلا مدل (X)Tesla Model X))
  • شورولت ولت (Chevrolet Volt)
  • شورولت بولت  (EV)Chevrolet Bolt EV))
  • نیسان لیف (Nissan LEAF)

در حالی که این لیست مخصوص کشور آمریکا است، اما ممکن است تعجب کنید که محبوب ترین اتومبیل برقی جهان چیست؟ جواب این سوال، نیسان LEAF است. اما این بیشتر به این دلیل است که LEAF از سال ۲۰۱۱ در دسترس بوده است و مسئله فروش در برخی از خودروهای الکتریکی جدید شروع بسیار خوبی را نشان می دهد. تسلا مدل ۳ در حال حاضر با چنان سرعت شگفت انگیزی به فروش می رسد که طی دو ماه از LEAF پیشی گرفته و به عنوان رهبر جدید فروش وسایل نقلیه الکتریکی در سراسر جهان شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید