...
  • بیژن
  • آذر ۰۲, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

رشد مداوم تهدیدات سایبری (حمله هکرها با هدف سرقت اطلاعات یا ایجاد اختلال در سیستم­ ) که بر سازمان­های کوچک و بنگاه­های اقتصادی تأثیر می­گذارد، ایمن­سازی مشتریان و مشاغل را به یک هدف اصلی و بحرانی در سازمان­های متمرکز بر امنیت سایبری تبدیل کرده است.

بازاریابی امنیت سایبری در واقع انجام تبلیغات با استفاده از راه­کارهایی است که ضمن حفظ فضای امنیت سایبری برای هر سازمان یا برند تجاری، باعث ارائه خدمات و محصولات، فروش و کسب سود شود.

راه­کار بازاریابی امنیت سایبری (cybersecurity marketing):

پنج نکته اصلی برای توسعه راه­کار بازاریابی امنیت سایبری وجود دارد. آنها به شرح زیر هستند:

۱. درک مخاطبان خود. این اقدام ضروری است و جزء اولین گام­ها برای همه راه­کارهای بازاریابی است. برای انجام این کار توسعه میشود که چند پرسونای بازاریابی ایجاد کنید. پرسونا نه تنها یک شخصیت را در برابر مخاطبان هدف شما قرار می­دهد بلکه بینش عملی نیز برای کمک به شما در تصمیم­گیری در مورد اینکه کدام یک از راه­کارها بهتر کار می­کند، از جمله نحوه برقراری ارتباط، استفاده از کدام کانال­های بازاریابی و اینکه چه نوع پیام­ رسانی تأثیر مطلوبی را ارائه می­دهد، تأمین می­کند.

۲. ارائه آموزش. هر تجارتی به امنیت سایبری احتیاج دارد اما تعداد کمی از افراد خارج از دنیای فن­آوری بیش از آنچه در عناوین خبری مشاهد می­کنند، می­دانند. بنابراین وقتی صحبت از راه­کار بازاریابی امنیت سایبری می­شود، آموزش بسیار ضروری است. بازارایی محتوا در این مرحله می­تواند کارساز باشد. بهتر است وبلاگ­ها و محتوای قابل بارگیری (کتاب الکترونیکی، اینفو گرافیک و …) ایجاد شود که هدف آن آموزش مخاطبان هدف باشد.

۳. اعتماد سازی راجع به تخصص خود. صاحبان مشاغل با در نظر گرفتن موارد بسیار زیاد در تلاشند تا راه­ حل­هایی را که می­توانند به آنها اعتماد کنند، پیدا کنند. سپس باید اعتماد ­سازی کرده و تخصص خود را به نمایش بگذارند؛ در واقع باید در مورد تأثیرگذاری محصولات و خدمات خود بر امنیت و محافظت از مشتریان در برابر تهدیدات سایبری توضیحات قانع­ کننده­ای ارائه دهند. ایجاد محتوای تحت هدایت داده­ها یک روش عالی برای این کار است. آمار، حقایق و ارقام دقیق می­توانند در برقراری ارتباط و اعتماد به تخصص شما مؤثر باشند؛ به عنوان مثال از آمار جالب توجه برای عناوین و محتوای رسانه ­های اجتماعی استفاده کنید.

۴. احساس احتیاج فوری و ضروری را ایجاد کنید. در این مرحله باید از پرسوناهای ایجاد شده استفاده کرد تا فهمید چه پیام­هایی مخاطبان را متقاعد می­کند تا متوجه بشوند که امنیت سایبری مهم است، در واقع باید احساس فوریت ایجاد کرد. البته باید پیام ­رسانی به شیوه درستی انجام شود؛ مثلاً تاکتیک ترساندن عمل جالبی نیست.

۵. برطرف­ کردن ترس. این یکی از موارد مهمی است که باید در cybersecurity marketing به آن توجه کرد. مهم است که از بکاربردن تاکتیک­ های ترسناک برای بازاریابی راه­حل خود جلوگیری کنید. مخاطبان شما موجودات احساسی هستند و دانستن و درک آن برای متناسب­ سازی محتوای شما جهت هدف­گیری عوامل محرک مهم است. با این حال شما باید در تمام مراحل تصمیم­گیری برای مشتریان فضای راحتی را ایجاد کنید. پیام ­رسانی مبتنی بر ترس بر رفتاری که شما می­خواهید تأثیر نمی ­گذارد، در واقع شما توجه خواننده را جلب می­کنید اما بیشتر از اینکه روی پیشنهاد خود تمرکز کنید، آنها بر مدیریت ترس خود تمرکز خواهند کرد.

مراجع:

  1. https://www.launch-marketing.com/b2b-marketing-technology-companies/cybersecurity-marketing/
  2. https://www.fiftyfiveandfive.com/5-tips-cyber-security-marketing-strategy/

دیدگاهتان را بنویسید