...
  • بیژن
  • اسفند ۱۳, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

Intel بزرگترین تولید کننده واحد پردازش مرکزی در جهان است. شهرت این شرکت از دهه ۱۹۸۰ میلادی با تولید پردازنده‌ های مبتنی بر معماری x86 آغاز شد. شرکت اینتل به طور مداوم نسبت به اصلاح، بازنگری و مدرن سازی خدمات و محصولات خود اقدام می‌ کند و به همین دلیل محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. علاوه بر CPU این شرکت در زمینه واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، شتاب دهنده‌ های شبکه و محصولات ارتباطی و امنیتی خدمات مختلفی برای کاربران ارائه می‌ کند. تاریخچه این شرکت کامپیوتری یادآوری می‌ کند که اینتل در سال ۱۹۶۸ توسط مهندسان Fairchild Semiconductor به رهبری گوردون مور و رابرت نویس تاسیس شد. در سال ۱۹۷۱ اولین CPU تولید شده توسط اینتل وارد بازار شد اما در آن زمان مهمترین تولیدات اینتل SRAM و DRAM بوده است. از سال ۱۹۹۸ نیز با معرفی خط Xeon اینتل علاوه بر رایانه‌ های رومیزی خدمات خود را به پردازنده‌ های سرور نیز گسترش داد.

بررسی خدمات کمپانی intel

همانگونه که گفتیم از زمان شروع به فعالیت تا به امروز Intel خدمات مختلفی ارائه کرده است. بررسی خدمات و محصولات این شرکت می‌ تواند اطلاعات خوبی در اختیار ما بگذارد. مهمترین خدمات اینتل عبارتند از:

اینتل intel
اگر به مسیر حرکت Intel از ابتدا تا به امروز دقت کنید متوجه می‌ شوید که آنها همواره در حال پیشرفت و تکامل بوده‌ اند.

⦁ CPU: پردازنده مرکزی مهمترین تولیدی شرکت اینتل است. این محصول برای رایانه‌ های رومیزی و لپ تاپ در این شرکت طراحی و تولید می‌ شود. پردازنده‌ هایی که اینتل تولید می‌ کند با نام تجاری Core به فروش می‌ رسند. جالب است بدانید که جدیدترین نسل پردازنده‌ های اینتل Core i9 است که حداکثر ۱۲ هسته دارد.

⦁ پردازنده‌ های زئون: پردازنده Xeon در واقع همان طراحی اصلی CPU است که پردازنده دسکتاپ و لپ تاپ Core است. اما تفاوتی که این پردازنده با پردازنده‌ های دیگر دارد فناوری موجود در آن است که قابلیت اطمینان بالاتر، مقیاس پذیری بهتر و در دسترس بودن را ارائه می‌ کند. این پردازنده برای سرور‌ ها طراحی شده است.

⦁ GPU: اینتل مدت طولانی است که علاوه بر پردازنده مرکزی در زمینه تولید کارت گرافیک هم فعالیت دارد. این شرکت پردازنده‌ های گرافیکی پایین‌ رده‌ ای را به عنوان بخشی از پردازنده‌ های اصلی خود که برای اجرای ویندوز و برنامه‌ های بهره‌ وری مناسب هستند مورد استفاده قرار می‌ دهد. البته هیچ وقت کارت گرافیک‌ های اینتل با تولیدات برتر Nvidia و AMD رقابت نکردند.

⦁ محاسبات بالا و هوش مصنوعی: اینتل پردازنده‌ های مختلفی برای هوش مصنوعی و محاسبات با کارایی بالا دارد. به عنوان نمونه می‌ توانیم به پردازنده Xeon Scalable، آرایه‌ های Alteryx و GPU Ponte Vecchio اشاره کنیم. ضمناً Habana پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی این شرکت معتبر است که هم آموزش و هم نتیجه گیری را در هوش مصنوعی انجام می‌ دهد.

مهمترین هدف مجموعه در آینده چیست؟

اگر به مسیر حرکت Intel از ابتدا تا به امروز دقت کنید متوجه می‌ شوید که آنها همواره در حال پیشرفت و تکامل بوده‌ اند. اما این سفر هیجان انگیز قرار نیست به این زودی‌ ها تمام شود. مدیران اینتل به دنبال راهی برای تبدیل شدن از یک شرکت کامپیوتر محور به یک رهبر فناوری با تمرکز بر آزاد کردن قدرت اطلاعات و غنی سازی زندگی هر فرد روی زمین هستند. این شرکت به دنبال این است که با ریسک پذیری بالا، استفاده از حداکثر پتانسیل، توجه به جاه طلبی‌ ها و چالش‌ های مشتریان، کار گروهی، صداقت و شفافیت و بالا بردن کیفیت خدمات و محصولات به هدف خود برسد.

 

 

مقاله های مرتبط

تسلا و پروژه های بزرگ آن

شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است.

سرور مجازی چیست؟

در ادامه قصد داریم تا چند مورد از مزایا و معایب سرور های مجازی را نام ببریم. از جمله از مزایای Vps میتوانیم به سریع و قابل اعتمادتر بودن آن نسبت به سرور های اشتراکی اشاره کنیم. همچنین شما فایل دسترسی به سرور یا root را در اختیار دارید و میتوانید در صورت نیاز، پیکربندی آن را عوض کنید.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید