...
  • بیژن
  • آبان ۲۹, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت است. این روش بازاریابی به شرکتها کمک میکند متدی را بیابند تا بتوانند مشتریان بیشتری بدست آورده، با مشتریان موجود تعامل کنند و فرهنگ، رسالت یا لحن مورد نظرشان را ترویج دهند. Social Media Marketing که با نامهای «بازاریابی دیجیتال» و «بازاریابی الکترونیکی» نیز شناخته میشود، دارای ابزارهای تجزیه و تحلیل دادههای هدفمند است که به بازاریابان امکان میدهد تا میزان موفقیت خود را پیگیری کنند.

راهکار بازاریابی رسانه های اجتماعی

یک راهکار اصلی استفاده شده در Social Media Marketing توسعه پیامها و محتوایی است که اشخاص مجزا با خانواده، دوستان و همکاران خود به اشتراک میگذارند. این راهکار بستگی به عباراتی دارد که رد و بدل میشود و دارای چندین مزیت است. اول اینکه باعث افزایش پیام به شبکه ها و کاربرانی میشود که ممکن است مدیر رسانه اجتماعی به غیر از این راه، به آنها دسترسی نداشته باشد. دوم اینکه محتوای به اشتراک گذاشته شده، هنگام ارسال توسط شخصی که گیرنده آن را میشناسد و به او اعتماد دارد، تأیید ضمنی دارد.

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل ایجاد محتوایی است که همانند برچسب واقعی عمل میکند، یعنی باعث جلب توجه کاربر میشود و احتمال انجام عملی دلخواه مانند خرید یک محصول یا اشتراک گذاری محتوا با دیگران را افزایش میدهد. بازاریاب ها محتوایی ایجاد میکنند که همانند ویروس، برای گسترش سریع بین کاربران طراحی شده است. Social Media Marketing همچنین باید مشتریان را به ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای خود، مانند بررسی محصولات یا نظرات (معروف به “رسانههای کسب شده”) تشویق و ترغیب کند. 

بازاریابی دیجیتال در برابر بازاریابی رسانه های اجتماعی

باید توجه کرد که بازاریابی رسانه های اجتماعی فقط بخشی از بازاریابی دیجیتال است. مقایسه این دو با هم برای ما آشکار میکند که:

  • بازاریابی دیجیتال از هر دو روش دیجیتالی آنلاین و آفلاین برای ارتباط با مخاطبان استفاده میکند، در حالی که Social Media Marketing محدود به مرزهای آنلاین است
  • کمپین بازاریابی رسانه اجتماعی ممکن است از کانالهای مختلفی مانند تبلیغات تلفن همراه، تلویزیون، تبلیغات آنلاین، پیامک و … استفاده کند؛ در حالی که Social Media Marketing ممکن است روی یک یا چند کانال رسانه اجتماعی مثل توئیتر، فیسبوک، یوتیوب و … تمرکز کند.
  • موفقیت کمپین بازاریابی در رسانه اجتماعی بستگی زیادی به راهکار محتوای شما دارد. این بدان معناست که شما برای تعامل و درگیر کردن مخاطبان هدف خود، باید مرتباً محتوای تازه و منحصر به فرد خود را در حساب های رسانههای اجتماعی خود ارسال کنید. در حالی که برای بازاریابی دیجیتال فقط میتوانید از تبلیغات بنر در پلتفرمهای دیجیتالی مانند تلویزیون، اینترنت یا بیلبوردها برای تبلیغ محصول، خدمات و یا برند خود استفاده کنید. 

تفاوت بین بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا

مورد دیگر که باید به آن توجه کرد تفاوت بین بازاریابی رسانه اجتماعی و بازاریابی محتواست به صورتی که اولی مربوط به تبلیغ و دومی مربوط به ایجاد محتوای رسانهای میباشد. این دو روش بازاریابی میتوانند با هم هماهنگ کار کنند و نتایج خارقالعادهای را در بازار رقابتی امروز ایجاد کنند. 

شرکتها یا وبسایت هایی که میتوانند محتوای با کیفیت تولید کنند و از رسانه اجتماعی حضوری برخوردار باشند، احتمال موفقیت و گسترش آنها بیشتر از شرکتهایی است که در این زمینه شکست خوردهاند.

مراجع:

  1. https://www.investopedia.com/terms/s/social-media-marketing-smm.asp
  2. https://www.business2community.com/digital-marketing/the-difference-between-digital-marketing-and-social-media-marketing-and-why-you-should-care-02302456
  3. https://www.reliablesoft.net/difference-between-social-media-marketing-and-content-marketing/
Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید