شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است.
مهندسی اجتماعی یک حمله روانی علیه یک شرکت یا سازمانی است که هدف آن بهره گیری از تمایل طبیعی مردم به اعتماد به دیگران است. یک مهاجم مهندسی اجتماعی بهانه و دستاویزی میسازد که برای اهداف (دیگران) آشناست و سپس تعصبات شناختی آنها را کشف میکند تا آنها را به یک احساس کاذب امنیت و اعتماد بیندازد. به طور خلاصه، مهاجم یک ضمیر دگرگون را در نظر خود فرض میکند که انتظار میرود به طور ذاتی (به مهاجم) اعتماد کند.
با استفاده از این رابطه اعتماد جعلی، مهاجم اشخاص مورد هدف را به دام میاندازد تا آنها داده های حساس را افشا کنند یا عملی را انجام دهند که آنها معمولاً انجام نمیدهند. برخی از دادههای فاش شده، مانند اعتبار نامه ممکن است هدف نهایی مهاجم باشد. داده های دیگر مانند نام مدیر بخش ممکن است وسیلهای برای رسیدن به هدف باشد.
نوع دوم دادهها ممکن است بیاهمیت به نظر برسد، اما این واقعیت به دو دلیل قابل توجه است. اولاً به دلیل اینکه اطلاعات مهم به نظر نمیرسند، اهداف آنها کمتر میتوانند باعث محافظت آنها بشود. بنابراین آنها احتمالاً بدون اینکه مشکوک شوند، آنرا آشکارا فاش میکنند. دوم اینکه مهندسی اجتماعی یک فرآیند تکراری است. هر تکه از اطلاعاتی را که مهاجم بدست میآورد، اطلاعاتی است که میتواند برای تقویت بیشتر مشروعیت ظاهری بهانه و دستاویز مهاجم مورد استفاده قرار گیرد که به نوبه خود باعث میشود آنها به اهداف خود اعتماد بیشتری داشته باشند، بنابراین بیشتر احتمال دارد که اطلاعات حساستری را بروز دهند.
مهندسی اجتماعی به خودی خود هدف نیست بلکه غالباً وسیلهای برای رسیدن به هدف است. مهندسی اجتماعی ممکن است فقط یک وجه حمله پیچیده علیه یک سیستم به خصوص قوی باشد. به عنوان مثال فرض کنید که با استفاده از یک شگرد فنی، مهاجم به اعتبار کاربر دسترسی پیدا کرده است. اما تصور کنید که هدف نهایی مهاجم دستیابی به سیستمی است که نیاز به احراز هویت دو مرحله ای دارد و توسط یک رمز کلید هر دقیقه شش رقم دیجیتالی متفاوت نمایش داده میشود. با استفاده از مهندسی اجتماعی و یک بهانه قانع کننده، ممکن است مهاجم بتواند کاربر را فریب دهد تا اطلاعات چند عاملی را که امکان دسترسی به سیستم را فراهم میکند، افشا کند.
۱) حملات مبتنی بر تلفن: مهاجمان با اشخاص مورد هدف تماس گرفته و آنها را به سمت سایتهای فیشینگ سوق میدهد یا مستقیماً از آنها اطلاعات حساس میخواهد.
۲) حملات به صورت حضوری: مهاجمان به عنوان کارگران نگهداری، کارگران ساختمانی یا نقشهای جعلی مشابه برای دسترسی به مناطق محدود ظاهر میشوند.
۳) حرکت با فاصله کم به دنبال شخص هدف: مهاجمان به عنوان کارمند ظاهر میشوند و افراد مجاز را از طریق درهای قفل شده به مناطق ممنوع دنبال میکنند.
۴) حملات شخص ثالث: مهاجمان اهداف را از طریق شخص ثالث دنبال میکنند یعنی در خارج از سازمان هدف. هدف این است که تلفن یا کامپیوتر شخصی را با بد افزار آلوده کنند سپس به شبکه سازمان هدف متصل شوند. شخص ثالث ممکن است یک سایت دوست یابی آنلاین یا شبکه های اجتماعی باشد.
شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است.
در ادامه قصد داریم تا چند مورد از مزایا و معایب سرور های مجازی را نام ببریم. از جمله از مزایای Vps میتوانیم به سریع و قابل اعتمادتر بودن آن نسبت به سرور های اشتراکی اشاره کنیم. همچنین شما فایل دسترسی به سرور یا root را در اختیار دارید و میتوانید در صورت نیاز، پیکربندی آن را عوض کنید.