...
  • بیژن
  • بهمن ۲۳, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

CloudFlare چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟

CloudFlare در سال ۲۰۰۹ میلادی به وسیله متیو پرایس، لی‌هالووی و میشل زاتلین تاسیس شد. این شرکت به منظور توسعه اینترنت از نظر امنیت، عملکرد، قابلیت اطمینان و سرعت ایجاد شده است. این شرکت مدرن برای رسیدن به این هدف چندین سرویس رایگان و پولی را تا به امروز ایجاد کرده است. اگر به عملکرد آنها در سال ۲۰۱۹ میلادی توجه کنیم متوجه می‌ شویم که نتیجه کار این شرکت رو به پیشرفت بوده است. آنها در سال ۲۰۱۹ توانستند بیش از ۲۸۷ میلیون دلار گردش مالی به ثبت رسانند. این برند معتبر خدمات مختلفی برای کاربران در نظر گرفته است. مهمترین خدمات کلودفلر عبارتند از شبکه تحویل محتوا، سیستم نام دامنه، تعادل بار، امکانات ذخیره سازی، حفاظت از DDoS، تجزیه و تحلیل اطلاعات و ثبت دامنه. در ادامه در مورد عملکرد این شرکت توضیحات بیشتری خدمت شما بیان خواهیم کرد.

این شرکت چگونه کار می‌کند؟

برای درک نحوه عملکرد CloudFlare، بهتر است به اشتباهات متداول وب سایت‌ ها در گذشته توجه کنیم. اگر وب سایت‌ ها از این قابلیت استفاده نکنند، بازدید کننده مجبور می‌ شود محتوا را از سرور درخواست نماید. این اتفاق شاید در شرایطی که ترافیک سایت پایین است مشکلی ایجاد نکند اما اگر ترافیک بالا برود، احتمالاً سایت کند می‌ شود و نمی‌ تواند پاسخگویی لازم را داشته باشد. طبیعتاً مالک سایت دوست ندارد به این شکل مخاطبین خودش را از دست دهد. کلودفلر در چنین شرایطی به شدت کارایی دارد.
این شرکت سرور خود را در قالب یک شبکه جهانی عظیم بین وب سایت و سرور قرار داده است. به این ترتیب زمانی که بازدید کننده می‌ خواهد از محتوای سایت بازدید کند دیگر با سرور سایت ارتباط برقرار نمی‌ کند. در شرایط جدید محتوا را از طریق کلودفلر که قبلاً محتوای وب‌ سایت را ذخیره کرده است مشاهده می‌ نماید. مثلاً وقتی قرار است یک ایرانی در خارج از کشور از یکی از سایت‌ های موجود در ایران بازدید کند، کلودفلر محتوای آن سایت را با نزدیک ترین سرور به موقعیت مکانی بازدیدکننده به او نشان می‌ دهد.

ویژگی‌های کلودفلر

CloudFlare ویژگی‌ های مختلفی برای کاربران داشته است. برخی از مهمترین ویژگی‌ های آن عبارتند از:

  •  کاهش حمله DDoS: یکی از مهمترین ویژگی‌ های این شرکت کاهش حمله DDoS است. کلودفلر با ارائه محافظت قوی در برابر DDoS برای وب سایت‌ ها، برنامه‌ ها و شبکه‌ ها، بیش از ۵۷ میلیارد تهدید را در روز مسدود می‌ کند.
  •  مسیر یابی هوشمند آرگو: مسیر یابی هوشمند از دیگر خدمات مهم کلودفلر است. این برند از الگوریتم مسیریابی هوشمند Argo برای هدایت ترافیک از طریق سریعترین مسیرهای شبکه استفاده می‌ کند.
  •  بهینه سازی موبایل: عملکرد بهینه کمک می‌ کند تا سازگاری با پلتفرم‌ های مختلف بیشتر شود. CloudFlare Mirage، از طریق تصاویر مجازی و لود شده، نوع مرورگر را در دستگاه کاربر تشخیص می‌ دهد و به طور خودکار با آن سازگار می‌ شود و عملکرد بهینه ارائه می‌ کند.
  •  شناسایی تهدیدات جدید: کلودفلر از سیستم‌های هوشمندی استفاده می‌ کند که اطلاعات مربوط به حملات به سایت‌ های مختلف را دریافت می‌ کنند و از آنها برای بهبود حفاظت سایر سایت‌ ها کمک می‌ گیرند.
  •  تجزیه و تحلیل: تجزیه و تحلیل به شما کمک می‌ کند تا بینش عمیق و هوشمندی نسبت به اطلاعات خود داشته باشید، از آنها به بهترین شکل استفاده کنید و برای بهبود وضعیت سایت خودتان برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

 

 

مقاله های مرتبط

تسلا و پروژه های بزرگ آن

شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است.

سرور مجازی چیست؟

در ادامه قصد داریم تا چند مورد از مزایا و معایب سرور های مجازی را نام ببریم. از جمله از مزایای Vps میتوانیم به سریع و قابل اعتمادتر بودن آن نسبت به سرور های اشتراکی اشاره کنیم. همچنین شما فایل دسترسی به سرور یا root را در اختیار دارید و میتوانید در صورت نیاز، پیکربندی آن را عوض کنید.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید