...
  • بیژن
  • بهمن ۲۷, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

با گسترش شبکه اینترنت، روش های زیادی برای افزایش امنیت کاربران ایجاد شده است که وی پی ان VPN مهم ترین آنها می باشد. با این روش شما به صورت مخفی می توانید به اینترنت عمومی دسترسی داشته باشید. در اصل وی پی ان یک ارتباط به صورت رمزنگاری شده است. اطلاعات را از محل اتصال شما به اینترنت دریافت و سپس به کمک سرورهای دیگر به اینترنت متصل انتقال می دهد.

وی پی ان VPN
وی پی ان VPN چیست و چگونه کار می کند؟

با این روش آدرس آی پی شما تغییر میکند و محل واقعی اتصال اینترنت شما قابل کنترل نمی باشد. به همین دلیل سایت ها و سرور دیگر به آدرس آی پی اصلی شما دسترسی ندارند و از آی پی جدید استفاده می کنند.

وی پی ان VPN و مزایای استفاده از آن

امروزه کاربرد وی پی ان VPN در کشور ما بیشتر از قبل شده است. شرکت های زیادی به منظور محافظت از داده های مختلف اقدام به تولید این ابزار می کنند. در اصل وی پی ان ها همانند یک گذرگاه بزرگ عمل می کنند که داده های شما را به صورت رمزنگاری شده انتقال می دهند. در این روش دیتا کاملا کدگذاری می گردد و سرعت انتقال آن در شبکه افزایش پیدا می کند. همچنین دسترسی به اینترنت آزاد به صورت عادی در برخی موارد غیرممکن است. به همین دلیل از وی پی ان ها استفاده می شود. در برخی از موارد مانند بازی های رایانه ای، شما نیازمند یک روش اتصال ایمن به سرورهای خاص یک منطقه را دارید. دور زدن تحریم ها و فیلتر شدن برخی بازی ها از سمت کشورهای دیگر، دلیل مهم دیگری است که ما از وی پی ان ها استفاده می کنیم. به کمک این روش شما به واسطه یک وی پی ان به سرورهای یک منطقه خاص متصل می شوید تا بتوانید بهتر و با پینگ پایین تری بازی کنید.

وی پی ان VPN
وی پی ان VPN چیست و چگونه کار می کند؟

چرا باید در هنگام استفاده وی پی ان بیشتر دقت کنیم؟

با اینکه استفاده از وی پی ان VPN می تواند امنیت شما را تامین کند، اما رعایت نکردن اصولی در هنگام تهیه آن، می تواند مشکل آفرین نیز باشد. اگر از یک سرویس دهنده مناسب، این محصول را تهیه نکنید، این احتمال وجود دارد که داده های شما در معرض دسترسی قرار بگیرند. برخی وی پی ان ها که به صورت رایگان کار می کنند، در اصل به دنبال کسب اطلاعات شما هستند، به همین دلیل باید از یک سرویس دهنده خوب این محصول را تهیه کنید.

از طرفی وی پی ان VPN به دلیل استفاده توسط بسیاری از کاربران، تبدیل به یک گذرگاه عمومی شده است و این موضوع سبب کاهش پهنای باند در برخی از این سرویس ها می گردد. به همین دلیل باید یک سرویس دهنده قوی با پهنای باند زیاد را پیدا کنید تا سرعت اینترنت شما افت نکند. توجه داشته باشید که سرویس های در حوزه تولید وی پی ان فعالیت دارند به همین منظور خرید یک شبکه ایمن و پرسرعت در این حوزه اهمیت زیادی دارد. همچنین برخی از سرویس ها توانایی شناسایی تغییر آی پی هستند به همین دلیل باید یک VPN مناسب و حرفه ای تهیه کنید.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید