...
  • بیژن
  • آبان ۲۰, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

در حال حاضر مردم سرانجام به نقطه ای رسیده اند که دیگر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین به اندازه ای که هالیوود آن را به تصویر می کشد، برای آنها ترسناک تلقی نمی شود. برعکس، بیشتر صنایع از هوش مصنوعی استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد مشکلات را فوری حل کرده و اهداف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین کنند. در این متن با ارائه چند مورد از زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی قصد کمک به کسانی را داریم که می خواهند وارد این حوزه از علم روز دنیا شوند. 

درست است که برنامه نویسی هوش مصنوعی پیچیده و قدرتمند است اما بدیهی است که اگر کسی در دنیای امروز بخواهد پیشرفت کند، مطابقت با آخرین فن آوری امروز یک چیز لوکس برای او نیست بلکه یک ضرورت است.

زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی

بسیاری از کاربران فکر می کنند انتخاب یک زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی مناسب، کار بزرگی است و ممکن است پروسه طاقت فرسایی باشد. به همین دلیل، ما در این متن به شما کمک می کنیم که تصویری از رایج ترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی را بدست آورید.

C ++، Java، Lisp، Prolog، Python و R از جمله اصلی ترین زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی هستند که برای توسعه و طراحی انواع مختلف نرم افزارها مناسب اند.

در حقیقت هیچ زبانی برای هوش مصنوعی وجود ندارد و هر کدام از این زبان های مذکور در جای مناسب خود بهترین هستند.

پایتون (Python)

رهبر مسلم در میان انواع زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی، پایتون است. این زبان به طور گسترده ای در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل سادگی، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بسیار مورد علاقه است.

اول از همه، پایتون منبع باز است. این بدان معناست که برای هر تغییری که توسعه دهندگان لازم بدانند در دسترس است. این زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی به طور مداوم در حال پیشرفت است، نحو آن را آسان تر و به کارآیی آن کمک می کند.

ثانیاً، این زبان دارای تعداد زیادی کتابخانه آماده برای استفاده است که به تسریع برنامه نویسی هوش مصنوعی کمک می کنند.

سرانجام، پایتون مستقل از سیستم عامل است و علاوه بر این، به خوبی با سایر زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی ترکیب می شود.

لیسپ (Lisp)

Lisp یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است و در واقع جد چند مورد از زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی محسوب می شود. در حقیقت، اصطلاح هوش مصنوعی پس از اختراع لیسپ توسط جان مک کارتی در دهه ۱۹۵۰ به طور رسمی مطرح شد.

در آن زمان این زبان، اساسی بود که برنامه نویسی هوش مصنوعی را به عنوان ابزاری کاربردی برای یادگیری ماشین تقویت می کرد. با این حال، امروز این زبان یک زبان هوش مصنوعی  که غالبا استفاده شود نیست، بلکه یک محصول عالی برای کسانی است که از مطالعه تاریخ برنامه نویسی لذت می برند.

مسئله این است که بسیاری از ویژگی های اصلی که باعث جذابیت Lisp برای برنامه نویسی هوش مصنوعی شده است، به زبان های دیگر مهاجرت کرده و آنها را به گزینه ای به مراتب بهتر برای یادگیری ماشین و برنامه نویسی هوش مصنوعی تبدیل کرده است.

برای کسب اطلاعات در مورد جزئیات سایر زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی می توانید به منابع مربوطه مراجعه کنید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید