...
  • بیژن
  • اسفند ۰۳, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

بایدو چیست؟

Baidu یک شرکت فناوری، جستجوی اینترنتی و خدمات اینترنتی چینی است. این شرکت به عنوان یک شرکت چند ملیتی شناخته می‌ شود. رابین لی در سال ۲۰۰۰ بایدو را تاسیس کرد. دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر در پکن چین قرار دارد. بایدو را می‌ توان به عنوان یکی از محبوب ترین موتور های جستجو و یکی از بزرگترین شرکت‌ های اینترنتی در جهان دانست. این موتور جستجوگر به عنوان برترین جستجوگر اینترنتی چین شناخته می‌ شود و بیش از ۷۵ درصد از سهام بازار چین را در اختیار دارد. نکته جالب در مورد بایدو، امکان مقایسه آن با گوگل است. در واقع این پلتفرم با گوگل رقابت می‌ کند چراکه این شرکت خدمات گسترده‌ ای را ارائه می‌ دهد، به ویژه خدمات مرتبط با اینترنت و هوش مصنوعی. در این شرکت خدمات مختلفی در زمینه جستجوی تصویر، خدمات ابری، نقشه‌ ها و … برای کاربران در نظر گرفته شده است. مانند گوگل، جریان درآمد اولیه بایدو از خدمات بازاریابی موتور های جستجو (SEM) حاصل می‌ شود. در این شبکه از پلتفرم P4P استفاده می‌ شود. این پلتفرم به کاربران در زمینه سئو و انتخاب کلمه کلیدی کمک می‌ کند تا صفحات وب آنها در نتایج جستجو در رتبه‌ های بهتری قرار بگیرند. البته P4P یک ویژگی دیگر هم دارد. این پلتفرم سبب می‌ شود کاربران تبلیغات مرتبط با نتایج جستجوی خود را مشاهده کنند.

بایدو چیست؟
در این شرکت خدمات مختلفی در زمینه جستجوی تصویر، خدمات ابری، نقشه‌ ها و … برای کاربران در نظر گرفته شده است.

چه چیزی Baidu را منحصر به فرد می‌ کند؟

شاید گفتن این نکته برای همه ما عجیب باشد اما وقتی صحبت از Baidu در مقابل Google به میان می‌ آید، در چین هیچ رقابتی وجود ندارد. در واقع به دلیل اینکه کاربران اینترنت در چین فقط می‌ توانند از طریق VPN به گوگل دسترسی داشته باشند، بایدو بیشتر به وسیله کاربران چینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به همین دلیل است که رتبه بندی خوب در بایدو برای برند های چینی و بین المللی بسیار مهم است. البته موتور‌ های دیگری مانند Sogou, Shenma, 360 Search و WeChat هم در چین در حال فعالیت هستند اما همانگونه که در بخش قبلی گفتیم، بایدو ۷۵ درصد این بازار را در اختیار دارد و فعلاً رقیب قدرتمندی برای خود مشاهده نمی‌ کند. یکی دیگر از ویژگی‌ های منحصر به فرد بایدو و دیگر موتور های جستجوگر چینی بومی‌ سازی آن‌ ها است. در چین، پلتفرم‌ های محلی متناسب با منحصر به‌ فرد بودن زبان، فرهنگ و هدف جستجوی چینی توسعه یافته‌ اند. البته این موضوع مورد توجه کاربران چینی قرار گرفته و برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بایدو، پلتفرمی‌ فراتر از یک موتور جستجو

Baidu چیزی فراتر از یک موتور جستجوگر است. این شرکت در زمینه خدمات مسافرتی و سیستم عامل گوشی هوشمند هم فعالیت‌ های زیادی داشته است. در کنار آن بایدو، شامل پلت فرم تجارت الکترونیک، بازی‌ ها، جستجوهای ثبت اختراع، یک شبکه اجتماعی، جستجوی اطلاعات دولتی و یک دایره المعارف است. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد این شرکت باید به آن اشاره کنیم این است که بایدو تعداد کمی ‌از سهام Didi را نیز در اختیار دارد. این شرکت چینی‌ ها در زمینه تولید دوچرخه و ماشین‌ های بدون سرنشین هم فعالیت‌ های زیادی داشته است. علاوه بر اینها، بایدو دوربین‌ هایی با هوش مصنوعی راه اندازی کرد که می‌ توانند فوندوس چشم را تشخیص دهند.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید