...
  • بیژن
  • مهر ۱۰, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

تاریخچه طراحی گرافیک 

اگر بخواهیم ابتدایی ترین ریشه های طراحی گرافیک را بررسی کنیم باید به دوره غار نشینی سفر کنیم. آیا شما برای این سفر آماده هستید؟ در اولین دوره های غار نشینی اولین اثرات نقاشی و بیان قصه ها با نقاشی دیده شده است. طراحی گرافیک را شاید بتوان تعریف قصه ها و مقصود با زبان نقاشی و طراحی دانست. اگر در آن زمان از این روش برای بیان این مطلب استفاده می شد، امروزه طراحی گرافیک به صورت حرفه ای برای بیان اهداف و مقاصد خاصی استفاده می شود.

ایجاد تغییرات گسترده در طراحی گرافیک و هدایت این رشته به سمت و سویی متفاوت در سال ۱۹۲۲ اتفاق افتاد و این رشته به عنوان رشته ای ارزشمند و مجزا شناخته شد. در همان ابتدای راه این رشته به یکی از پرطرفدار ترین رشته ها تبدیل شد. البته نباید فراموش کرد که همیشه تغییرات تازه همراه با مشکلات زیادی هستند و این رشته تا به این جا راهی طولانی و سخت و پر پیچ و خم را طی کرده است. اواخر قرن ۱۹ طراحی های مختلف در سطح دنیا به سمت صنعتی شدن پیش رفت و بیش ترین تحولات در طراحی گرافیک در همین سال ها رخ داد. 

کاربرد Graphic Design

ابتدا قبل از بیان کاربردهای طراحی گرافیک برای شما تعریفی جامع از این هنر و رشته را بیان خواهیم کرد. به نظر شما کامل ترین تعریف طراحی گرافیک چیست؟ این تعریف می تواند پاسخگوی سوالات شما باشد؟ ارتباط بین آنچه انسان در قالب هنر می بیند اعم از عکس و نوشته و متن که قصد رساندن پیامی را به او خواهد داشت. 

کاربرد طراحی گرافیک
ابتدا قبل از بیان کاربردهای طراحی گرافیک برای شما تعریفی جامع از این هنر و رشته را بیان خواهیم کرد.

اگر بخواهیم این تعریف را ساده تر بیان کنیم، میتوانیم بگوییم که هنگامی که ترکیب عکس و نوشته ها در کنار هم پیامی را به ما می رساند و ما این ترکیب را هنر در نظر می گیریم، رشته ای به نام Graphic Design ایجاد می شود. این رشته به منظور تبلیغات و بازاریابی و طراحی بنر و سایر روش های تبلیغ و اطلاع رسانی به وجود آمده است و در مکان های زیادی نقش آفرینی می کند. 

انواع طراحی گرافیک

طراحی که با رایانه و با نرم افزارهای خاصی انجام می شود و بیش تر جنبه تبلیغاتی دارد، ساده ترین تعریف این رشته می باشد. انواع طراحی ها عبارتند از: 

طراحی بسته بندی:

طراحی مربوط به بسته بندی مواد غذایی به این گروه مربوط می باشد و ارتباط عمیقی بین این طراحی با سلیقه مصرف کنندگان وجود دارد. در واقع شاید این نوع طراحی را بتوان تخصصی ترین طراحی این رشته تخصصی دانست. حساسیت این نوع طراحی ها بسیار بالا می باشد، زیرا با مصرف کنندگان ارتباط مستقیمی دارد. 

طراحی حرکت:

طراحی هایی که مربوط به طراحی گرافیک حرکتی می باشد به این دسته تعلق دارند، برای ساخت انیمیشن ها معمولا از این گروه استفاده می شود. 

طراحی زیست محیطی:

استفاده از طبیعت به عنوان پیش زمینه در واقع سبک خاصی از طراحی می باشد. 

تصویرسازی هنری:

این نوع از طراحی با موردی که ما در حال بررسی آن می باشیم دارای تفاوت هایی می باشد، دکوراسیون و تصویر سازی دارای شباهت های زیادی با هم می باشند اما از نظر فنی تفاوت های زیادی با هم دارند. طراحی ها بسیار متنوع تر و گسترده تر از این تعداد می باشند اما ما به مهم ترین موارد آن اشاره کردیم. 

شما میتوانید برای سفرش طراحی گرافیکی خود اینجا باما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید