...
  • بیژن
  • مهر ۱۶, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

نقش دیجیتال مارکتینگ

در فضای مجازی به هر نوع فعالیتی که جهت تبلیغات کسب و کارها انجام شود، نقش دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. این فعالیت ها شامل موارد متعددی مثل ایمیل، فیلم و عکس تبلیغاتی و پیامک می گردد. موارد متعددی برای نقش دیجیتال مارکتینگ بکار برده می شود که در این مطلب به ذکر آن ها می پردازیم. کارهای زیادی با عنوان نقش دیجیتال مارکتینگ صورت می پذیرد. اما نقش دیجیتال مارکتینگ دارای مرز بندی چندان مشخصی نیست و نمی توان به صورت کاملا دقیق مرز بندی مشخصی برای وظایف آن مشخص کرد. 

نحوه خرید کالا و نقش دیجیتال مارکتینگ

برای خرید کالا در چند مرحله را باید طی کرد که در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم. 

مرحله اول مربوط به جستجو می باشد در این مرحله شما کالای مورد نظر خود را در جستجو می کنید. در این جستجو کردن میتوان ردپای دقیق نقش Digital Marketing را جستجو کرد. کارشناسان نقش دیجیتال مارکتینگ را به خوبی برای شما با مطالب مفید و کاربردی تهیه می کنند. این مطالب در بستر فضای مجازی قرار گرفته و کمک زیادی به تصمیم گیری شما برای خرید می کند.

مرحله دوم در خرید، به مقایسه کردن برند ها و مدل های مختلفی که نان آن ها را در این جستجو یافته اید، مربوط می شود. در این مقایسه شما به بررسی دقیق تمامی اطلاعات و مطالبی که باید بررسی شود، خواهید پرداخت. مرحله ترغیب به خرید از دیگر مراحلی می باشد که باید در هنگام خرید آن را طی کنید، این مرحله هم به نقش دیجیتال مارکتینگ مربوط می شود. مرحله بعدی مربوط به وفادار سازی و بازگشت مشتری می باشد که بخش مهمی از وظایف و اهداف همه فروشگاه های اینترنتی را تشکیل می دهد. 

 

نقش دیجیتال مارکتینگ
موارد متعددی برای نقش Digital Marketing بکار برده می شود.

اگر فروشگاه ها به درستی کار کنند می توانند رضایت مشتریان را جلب کرده و اعتماد لازم را بدست آورند. این مرحله به نوعی گام آخر است و به عنوان آخرین مرحله خرید کالا از طریق این نوع فروشگاه ها در نظر گرفته می شود. 

توصیه هایی برای توسعه نقش Digital Marketing

برای توسعه نقش دیجیتال مارکتینگ این امر باید در ابتدا به طور دقیقی استراتژی شما مشخص شود. تعیین دقیق استراتژی سبب خواهد شد که بخش مهمی از راهی که باید طی کنید، هموار گردد. از سال ۲۰۱۲ تا به حال رشد چشمگیری در این نوع مارکتینگ مشاهده شده است. این رشد به مرور در طی سال ها افزایش یافته است و نمودارهای رشد و ارزشیابی این مورد را تایید کرده اند.

البته طی چند سال گذشته به علت آشنا نبودن با بازار کار، تعدادی از این مارکتینگ ها رشد منفی را تجربه نموده اند و ضرر های زیادی را متحمل شده اند. دو سوم کسب و کارهایی که طی سال های اخیر فعالیت خود را آغاز نموده اند، با پدیده ورشکستگی مواجه شده اند. این امر نشان می دهد که استراتژی این شرکت ها اشتباه بوده و این شرکت ها باید راه و روش خود را در این زمینه تغییر دهند. یک برنامه خاصی باید دنبال شود تا این شرکت ها بتوانند رشد چشمگیر را دوباره تجربه نمایند و در این راه باید افراد کاردانی مشورت کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید