...
  • بیژن
  • مهر ۲۰, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

طراحی گرافیک و طراحان 

اگر برای چند لحظه به این فکر کنیم که دنیایی که در آن زندگی می کنیم بدون هیچ طراحی گرافیک باشد و یا این که یک دنیای بدون رنگ را  تصور کنیم خیلی سخت خواهد بود. واژه Graphic Design برای بسیاری از افراد یک رشته و یا یک شغل جذاب و پر از خلاقیت و رنگ را تداعی می کند. در واقع منظور از طراحی حل یک مسئله به صورت تایپ تصویر و رنگ است. 

طراحان گرافیکی آنقدر از هنر طراحی ایده می گیرند که می توانند به راحتی منظور خود را به تصویر بکشند. Graphic Design از هر دو فرایند طراحی و طرح تشکیل می شود در این صورت است که تصاویر ایجاد می شوند. طراحی شامل: انتشارات، تبلیغات، چاپ، گرافیک وب سایت و بسته بندی محصولات است. ترکیب بندی یکی از ویژگی های مهم Graphic Design است و شامل عناوین و عناصر مختلف و متنوع است. در واقع تعریف طراحی هر چند وقت یکبار تغییر می کند و یکسان نیست. Graphic Design به معنای خلق یک تصویر است برای بیان یک مفهوم و یا اطلاعات در جهت یک هدف مشخص.

هنر طراحی گرافیک

طراحی گرافیک هنر تازه ای نیست بلکه قبلا نیز وجود داشته اما الان تغییرات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. Graphic Designer شخصی است که بسیاری از مسائل را در زمینه های مختلف برای بسیاری از افراد حل می کند.

در واقع طراحان گرافیکی نیز آموزش دیده هستند که در ابتدای شروع کار باید به این فکر کنند موضوع مد نظر را چگونه طراحی کنند تا بتوانند به بهترین صورت مطلب را به مخاطب برسانند و بعد نوبت به کشیدن نقشه می رسد که باید تمامی جوانب را در نظر بگیرد و طوری محتوا گذاری کنند که دقیقا همان موضوع مد نظر نمایان شود.

در واقع Graphic Design با نقشه ای که می کشد می تواند یک پیام خاص رابا روش تصویری و یا تخیلی با مخاطب ارتباط برقرار کند. در حقیقت بسیاری از طراحان گرافیک امروزه با آتلیه ها همکاری می کنند و نه تنها کار آن ها محدود به آتلیه نیست بلکه محتوا گذاری و تهیه برخی از روزنامه ها را نیز بر عهده دارند. 

طراحی گرافیک
اگر برای چند لحظه به این فکر کنیم که دنیایی که در آن زندگی می کنیم بدون هیچ طراحی گرافیک باشد

هنر طراحی گرافیکی به خودی خود به یک شخص اختصاص دارد و میزان تاثیر گذاری متن روی مخاطب بستگی به خلاقیت طراح دارد که چگونه توانسته موضوع را طراحی کند. در موضوع طراحی گرافیکی نیز عوامل مشترک به چشم می خورند مانند نوع نوشتار و یا انتخاب عکس ها به شیوه های مختلف در حقیقت عناوین گفته شده استراتژی های مختلف Graphic Designers هستند. همانطور که گفتیم طراحان گرافیکی می توانند در زمینه کاری در جاهای مختلف مشغول به کار شوند. بسیاری از طراحان گرافیکی در سازمان ها ی خاصی فعالیت نمی کنند بلکه در خانه طراحان خود مشغول فعالیت هستند.

طراحی گرافیکی یک فرایند خلاقانه است که تکنولوژی و هنر هر دو با هم مخلوط شده اند. طراحان گرافیک با استفاده از نرم افزارهای مربوط به طراحی اثر خلق می کنند. بخش های اصلی هنر طراحی شامل هنرهای بصری، عکاسی و تصویر برداری است. تایپوگرافیکی مربوط به هنر ترتیب بندی و یا طراحی حروف است. صفحه آرایی نیز شامل تنظیم موارد در یک صفحه چاپ است. که تمامی بخش های که نام بردیم بسیار کاربردی هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید