...
  • بیژن
  • اسفند ۱۱, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه
فهرست مطالب

با گسترش سنسور ها، فناوری و همچنین هوش مصنوعی بسیاری از کشورها به دنبال ایجاد شهر شهر هوشمند Smart City هستند. با فناوری های جدید می توان بسیاری از کارهای شهر سازی را انجام داد. به کمک این فناوری شهرداران و همچنین افرادی که وظیفه محافظت از شهر را دارند، می توانند مدیریت بهتری در سطح شهر داشته باشند. این روش به ساکنان یک شهر کمک می کند تا زندگی بهتری را تجربه کنند. این شیوه زندگی مدرن، امروزه نظر بسیار از شرکت های فناوری را به خود جلب کرده است.

شهر هوشمند Smart City
در اصل یک شهر هوشمند Smart City نیاز به داشتن یک شبکه بزرگ برای مدیریت سنسور ها است.

مدیریت کردن یک شهر کار بسیار سختی است و بخش های کوچک و بزرگی نیازمند کنترل و بررسی هستند. به همین دلیل امروزه از کامپیوترها و پردازش های مجازی برای مدیریت بسیاری از قسمت های شهر استفاده می شود. این شیوه امروزه در بسیاری از شهرهای پیشرفته در حال اجرا می باشد و حتی برخی از شرکت ها و کشورها نیز به دنبال ساخت یک شهر کاملا هوشمند هستند.

عملکرد شهر هوشمند Smart City چگونه است؟

در بسیاری از قسمت های یک شهر هوشمند Smart City انواعی از سنسور ها نصب شده است. سنسور ها می توانند داده های اطراف شهر را جمع آوری کنند و به کمک یک رایانه پردازش کنند. با این روش مهندسان می توانند وضعیت راه ها، میزان رفت و آمد، ترافیک، گرفتگی معابر، تصادفات و بسیاری از قسمت های دیگر شهر را کنترل کنند. این شیوه نوین باعث سادگی مدیریت شهر و بهبود وضعیت زندگی شهروندان می شود.

یک شهر هوشمند Smart City با عملکردی که دارد، سبب راحتی شهروندان می شود. احتمال استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مانند منطق فازی در یک شهر هوشمند بسیار زیاد است. به کمک این الگوریتم ها داده ها پردازش می شوند و تصمیمات نسبی در شهر گرفته می شود. چراغ های راهنمایی، دوربین ها، وضعیت آب و هوایی و ترافیک، همه اطلاعاتی است که برای نگهداری از شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای شهر هوشمند چیست؟

در اصل یک شهر هوشمند Smart City نیاز به داشتن یک شبکه بزرگ برای مدیریت سنسور ها است. به کمک یک شبکه واحد، داده ها دسته بندی می شوند و در اختیار مسئولان قرار می گیرند. این داده ها به شما کمک می کنند تا زندگی بهتری را تجربه کنید. اطلاع داشتن از زمان حرکت ماشین ها، وضعیت پارکینگ ها، وضعیت رستوران ها و… تنها برخی از مواردی است که در یک شهر هوشمند وجود دارد.

شهر هوشمند Smart City
سرعت مدیریت کردن و همچنین کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای شهر هوشمند Smart City است.

سرعت مدیریت کردن و همچنین کاهش هزینه یکی دیگر از مزایای  شهر هوشمند Smart City است. مدیریت کردن ترافیک و همچنین کنترل حرکت اتومبیل ها نیز توسط هوش مصنوعی انجام می گیرد. با این روش ترافیک در کل شهر پخش می شود و سبب آسان شدن تردد در شهر می شود.

مدیریت کردن شهر و همچنین پیدا کردن مشکلاتی مانند قطعی برق، ترکیدن لوله ها و… نیز به کمک این روش انجام می شود. در این روش سنسور ها عامل اصلی جمع آوری داده ها هستند. این سنسور ها می توانند موقعیت مکانی افراد را شناسایی کنند، وضعیت آب و هوایی را بررسی کنند، میزان دود و آلایندگی هوا را بسنجند و با این روش اطلاعات مناسبی را در سطح شهر جمع آوری کنند. با استفاده از فناوری، کنترل کردن یک شهر بسیار ساده تر خواهد شد و از طرفی نیز میزان رضایت زندگی شهروندان بیشتر می شود.

 

 

مقاله های مرتبط

تسلا و پروژه های بزرگ آن

شرکت تسلا Tesla اکنون یکی از جاه طلبانه ترین و جذاب ترین شرکت ها در حوزه فناوری است که علاقه مند به این حوزه، آرزوی همکاری با آن را دارند. این شرکت در سال ۲۰۰۳ توسط دو مهندس به نام های مارک تارپنینگ و جفری استریل تاسیس شده است.

سرور مجازی چیست؟

در ادامه قصد داریم تا چند مورد از مزایا و معایب سرور های مجازی را نام ببریم. از جمله از مزایای Vps میتوانیم به سریع و قابل اعتمادتر بودن آن نسبت به سرور های اشتراکی اشاره کنیم. همچنین شما فایل دسترسی به سرور یا root را در اختیار دارید و میتوانید در صورت نیاز، پیکربندی آن را عوض کنید.

Email
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Pinterest
WhatsApp
Threads

دیدگاهتان را بنویسید