...
  • بیژن
  • مهر ۰۳, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه
کلمه Domain یا دامنه سایت برای افرادی که مبتدی هستند در اولین لحظه ی شنیدن ممکن است برایشان مفاهیم متفاوتی را داشته باشد، اما ممکن است قبلا این کلمه را در مباحث نرم افزاری شنیده باشید که برای ایجاد وب سایت عامل ضروری می باشد. اما در اصل معنای دامنه یا Domain سایت چیست؟ دامنه به معنای آدرس وب سایت کاربران می باشد. همه ی آن ها یکتا هستند و برای هر شخصی جدا ثبت می شود.
دامنه وبسایت چیست؟
دامنه یکی از اصلی ترین عامل های ایجاد سایت برای کاربران می باشد.

دامنه سایت چگونه کار می کند؟

اگر شما کلمه ای را در مرورگر خود  وارد کنید، در اولین مرحله درخواست شما به شبکه ی جهانی ارسال می شود و سیستم هایی از دی ان اس را تشکیل می دهند. برای درک بهتر دی ان اس نام دامنه ای را به آی پی تبدیل می کنند. بعد از اینکه دی ان اس نام دامنه ای شما را دریافت کرد آن درخواست را به آی پی فرستاده و بدین وسیله شما می توانید سایت را مشاهده کنید.

اگر بخواهیم آشنایی کامل را داشته باشید، در می یابید که وب سایت ها از صفحات مختلف و زبان های برنامه نویسی و تصاویر و موارد دیگر ساخته شده است. برای ذخیره کردن سایت هایی که ساخته اید باید برنامه ی هاست را داشته باشید. و برای نگه داشتن سایت الزامی است که دامنه سایت و هاست همزمان با هم دسترسی داشته باشید.

دامنه ها در صورت های مختلفی وجود دارد و اسم های متفاوت از پسوند ها در دسترس افراد می باشد که یکی از رایج ترین آنها (. سی او ام) می باشد. و توصیه می شود بیشتر از این نوع پیشوند استفاده شود.

دامنه چیست؟
دامنه چیست؟

نکات مهم در مورد انتخاب دامنه سایت :

در حال حاضر بیشتر از یک میلیون سایت یا شبکه های مختلفی وجود دارد. دامنه ایی که ثبت شده است در کل دنیا بیشتر از ۳۵۰ میلیون می باشد و در حالی که این سایت ها روز به روز در حال افزایش هستند و تعداد کسانی که می خواهند صفحه ای برای خود ایجاد کنند روند صعودی پیدا کرده است.

اگر قصد داشته باشید برای خودتان سایت ایجاد کنید بهتر است نام مناسب با کارهای خودتان ثبت کنید تا یکتا باشد و قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد. چند نکته ی مهمی که در این امور وجود دارد برای شما ذکر می شود: در اقدام اول سعی کنید نامی را انتخاب کنید که ساده باشد تا به راحتی حفظ شود، نامی باشد که کاربر بتواند آن را به راحتی تایپ کند، ترجیحا کوتاه باشد، معنی داشته باشد، منحصر به فرد باشد بهتر است از خط فاصله و اعداد استفاده نشود زیرا ممکن است در حافظه ی افراد نماند. دوره های استفاده از دامنه ها را حتما در نظر بگیرید زیرا برخی از آنها ۱ تا ۵ ساله می باشند و تعدادی هم سالیانه  باید آنها را تغییر داد. 

تعدادی از شرکت ها که در زمینه های شبکه ای فعالیت دارند به کاربران اجازه می دهند تا در وقت دلخواه سایت خود را لغو کنند. اگر شما سایت را به تمایل خودتان لغو کرده باشید شرکت اجازه دارد که آن را به نام فرد دیگری ثبت کند. کاربرانی که دوست دارند در این راه قدم بردارند، بهتر است به همه ی نکات گفته شده دقت کنند زیرا انتخاب و خرید شبکه ها یکی از مهمترین بخش های هر سایت محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید