...
  • بیژن
  • اسفند ۰۵, ۱۴۰۲
  • بدون دیدگاه

این کار که به آن توسعه دهنده وب سایت نیز می گویند، استفاده از دانش خود در مورد زبان های برنامه نویسی برای کد نویسی وب سایت ها و برنامه های وب است. کار آنها شامل نوشتن کد برای یک وب‌ سایت به وسیله رشته‌ های کد مناسب است. یک توسعه دهنده وب باید هم به گرافیک و هم به علوم کامپیوتر آگاه باشد تا بتواند طراحی خاصی برای صفحات وب ایجاد کند. وب سایت ها علاوه بر ظاهر خوب، باید به خوبی کار کنند و ایمن باشند. توسعه دهندگان وب مسئول ساخت این نوع سایت ها هستند تا نیازهای کارفرمایان یا مشتریان خود را برآورده کنند.

یک برنامه نویس وب سایت چه کاری انجام می دهد؟

این فرد باید مهارت های خاصی داشته باشد. تمرکز، خلاقیت و مهارت‌ های خدمات مشتری از مهم ترین فاکتور هایی است که یک توسعه دهنده وب باید آنها را بداند. برخی از کارهایی که یک برنامه نویس وب انجام می دهد شامل موارد زیر می باشد:
⦁ طراحی و چیدمان وب سایت
⦁ طراحی صفحات نمونه طراحی
⦁ کار با برنامه Adobe برای ایجاد تصاویر، گرافیک یا انیمیشن
⦁ ثبت دامنه های وب
⦁ سازماندهی فایل ها
⦁ همکاری در به روز رسانی یا بازسازی وب سایت

وظایف برنامه نویس وب سایت

وظیفه این فرد طیف گسترده ای از مسئولیت ها است. این مسئولیت ‌ها و وظایف می ‌توانند بر اساس شغل، شرکت یا اهداف هر شخص متفاوت باشند. لازم به ذکر است که زیبایی یک وب سایت به طور مستقیم بر نظر کاربر در مورد سایت و شرکت تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که بازدیدکنندگان کمتر از یک ثانیه طول می کشد تا یک وب سایت را ارزیابی کنند.
همین امر باعث می شود شرکت ها، تاکید بیشتری بر طراحی وب سایت داشته باشند. این امر در بازار کار نیز منعکس شده و تقاضای برای برنامه نویس وب سایت نیز بیشتر می شود.

برنامه نویس وب سایت
یک طراح وب باید در برنامه های طراحی مانند Adobe Creative Cloud، CorelDraw Graphics Suite یا Inkscape مهارت داشته باشند.

مهارت های لازم برای طراح وب

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح وب سایت هستید، مهارت های خاصی وجود دارد که می توانید برای شروع این مسیر شغلی ایجاد کنید. این مهارت ها عبارتند از:

  • ارتباط: یک برنامه نویس وب سایت باید مهارت ارتباطی قدرتمندی داشته باشد.
  • مدیریت زمان: یک طراح وب، ممکن است یک رویکرد مستقل داشته باشد که در آن، با شرکت های مختلفی به طور همزمان کار کند. بنابراین به توانایی مدیریت موثر زمان خود برای حفظ پروژه های متعدد نیاز دارد.
  • طراحی بصری: وظیفه اصلی یک برنامه نویس وب سایت، ایجاد عناصر بصری برای یک سایت است. بنابراین داشتن درک قوی از اصول طراحی یک امر ضروری است. طراحی بصری شامل بهترین شیوه‌ های طراحی مختلف است که به مواردی مانند تناسبات، تقارن، تایپوگرافی و سیستم‌ های رنگی کمک می‌ کند.
  • طراحی UX: طراحی UX یا طراحی تجربه کاربر، بر احساس فرد در مورد بازدید از یک سایت تأثیر می گذارد. هدف یک طراح این است که طرحی ایجاد کند که از نظر بصری دلپذیر باشد. این امر منجر به جذب کاربر می شود.

آشنایی با برنامه های طراحی

یک طراح وب سایت باید در برنامه های طراحی مانند Adobe Creative Cloud، CorelDraw Graphics Suite یا Inkscape مهارت داشته باشند. این برنامه ها اغلب برای ایجاد عناصر بصری، تولید ماکت و دستکاری تصاویر استفاده می شوند. همه اینها در طراحی وب سایت مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید