...
  • بیژن
  • آبان ۰۹, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

وردپرس (Wordpress) یک سیستم مدیریت محتوا، به صورت منبع باز (CMS) است. و یک ابزار محبوب برای افرادی است که هیچ تجربه کد گذاری ندارند و می خواهند وب سایت و وبلاگ بسازند. این نرم افزار هیچ هزینه ای ندارد. هر کسی می تواند آن را به صورت رایگان نصب و استفاده کند.

وردپرس، تقریباً ۱۷ سال است که به وجود آمده است. در زمان انتشار اولیه خود در سال ۲۰۰۳، به محبوب ترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) برای هر کسی که قصد ایجاد یک وب سایت را دارد، تبدیل شده است. در حقیقت، تقریباً ۳۰% از کل اینترنت با وردپرس کار می کند. و این پلتفرم نیمی از کل بازار CMS را در بر دارد.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

تعدادی از مزایای استفاده از Wordpress، که آن را از سایر CMS های موجود، محبوب تر می کند، در ادامه بیان می گردد.

  • وردپرس منبع باز است.

وردپرس یک پلتفرم منبع باز (open source) است. به این معنی که هر کسی می تواند کد منبع را اصلاح کرده و مجدداً توزیع نرم افزار را انجام دهد. این پلتفرم برای افراد طراحی شده است، تا ایده های خود را برای بهبود سیستم عامل به کار گیرند. 

  •  استفاده از وردپرس برای یک مبتدی آسان است.

استفاده از Wordpress نیازی به مدرک مهندسی کامپیوتر ندارد. در واقع برای افراد غیر فنی ساخته شده است. رابط کاربری بصری و دوستانه است. برای افزودن طراحی جدید به وب سایت خود، می توانید به سادگی یک موضوع را بارگیری کنید. اگر شما نیاز به اضافه کردن یک عملکرد جدید دارید، مانند فرم تماس، فقط یک پلاگین (افزونه) نصب می کنید. کارهای توسعه وب که انجام آنها ساعتها طول می کشید در عرض چند دقیقه انجام می شود.

  • وردپرس سئو پسند است.

فقط ساخت یک وب سایت Wordpress  کافی نیست. شما می خواهید افراد از طریق بهینه سازی موتور جستجو وب سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید کنند. با پلاگین های SEO، مانند Yoast SEO، می توانید با پیشنهادات لینک داخلی و الگوهای توضیحات متا، رتبه خود را افزایش دهید.

  •  وردپرس از انواع رسانه ها پشتیبانی می کند.

وردپرس هیچ نوع رسانه اصلی را محدود نمی کند. بنابراین، شما می توانید از هر ترکیبی از متن، عکس و فیلم در وب سایت خود استفاده کنید. در این بازار رقابتی، خوب است بدانید که این سیستم به شما آزادی خلاقیت می بخشد.

  •  وردپرس امن است.

امنیت یک نگرانی عمده برای مشاغل است. با تعداد نقض داده ها در هر سال، شما می خواهید خیال آسوده داشته باشید که از داده های شما (و داده های مشتریان شما) محافظت می شود. تا زمانی که پلاگین ها را به روز نگه دارید و رمزهای عبور را ایمن نگه دارید، Wordpress یکی از امن ترین و ایمن ترین سیستم عامل های CMS است. این سیستم عامل چندین ویژگی را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهد، مانند خروج از سیستم کاربران بیکار و اضافه کردن احراز هویت دو عاملی.

  • استفاده از وردپرس رایگان است.

وردپرس کاملا رایگان است. و استفاده از این نرم افزار هزینه ای برای شما نخواهد داشت. 

دیدگاهتان را بنویسید