...
  • بیژن
  • آبان ۲۳, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

این مقاله به چیستی کالی لینوکس و نحوه استفاده از آن توسط متخصصان امنیت سایبری می پردازیم.

وقتی شروع به کار در زمینه امنیت سایبری می کنید، یکی از بزرگترین چیزهایی که به سرعت خواهید آموخت این است که Kali Linux برای متخصصان امنیت سایبری و به خصوص آزمایش کنندگان نفوذ حرفه ای اهمیت دارد. در صورتی که با این نسخه بسیار جالب لینوکس آشنا نیستید، می توانید از اطلاعات ارائه شده ما در این مقاله استفاده کنید.

کالی لینوکس چیست؟

Kali Linux نسخه ای مبتنی بر دبیان (Debian) از سیستم عامل Linux می باشد که به طور خاص برای آزمایش نفوذ و پزشکی قانونی دیجیتال ساخته شده است. یکی از جنبه های اصلی کالی لینوکس مجموعه ابزار امنیتی از پیش نصب شده آن است که می تواند برای اهداف مختلف امنیت سایبری از جمله تست نفوذ و بهره برداری مورد استفاده قرار گیرد. بارگیری Kali Linux رایگان است.

از آنجا که Kali Linux ابزارهای زیادی را دارا بوده و به صورت رایگان در دسترس است، برای متخصصان امنیت سایبری و در حالت کلی صنعت امنیت سایبری حائز اهمیت فراوانی می باشد.

کالی لینوکس و نقش آن در امنیت سایبری

یکی از بزرگترین ویژگیهای کالی لینوکس این واقعیت است که دارای ابزارهای از پیش نصب شده است که می تواند برای تعداد زیادی از کارهای مربوط به امنیت سایبری مورد استفاده قرار گیرد. بیش از ۶۰۰ ابزار برای آزمایش نفوذ و اهداف امنیت سایبری در Kali Linux وجود دارد و توزیع Kali به طور مداوم توسط Offensive Security به روز می شود و بهبود می یابد.

چرا متخصصان امنیت سایبری، کالی را ترجیح می دهند؟

یکی از بزرگترین دلایلی که متخصصان فضای مجازی از Kali Linux استفاده می کنند و اغلب آن را ترجیح می دهند این واقعیت است که تمام کد های منبع اصلی آن منبع باز است، بدین معنی که سیستم را می توان به دلخواه متخصص امنیت سایبری که از آن استفاده می کند، اصلاح کرد. این کار لزوماً اغلب انجام نمی شود، این گزینه شخصی سازی کالی را برای کارهای خاص امنیت سایبری فراهم می کند. کالی لینوکس همچنین با پشتیبانی از چند زبان ارائه می شود.

آیا می توانم کالی را به عنوان سیستم عامل اصلی خود بارگیری کنم؟

اگرچه این امکان وجود دارد و گاهی اوقات نیز انجام می شود، اما استفاده از Kali Linux به عنوان سیستم عامل پیش فرض روزانه شما ایده آل نیست و یا حتی توسط Offensive Security، به دلیل تمرکز امنیتی سیستم عامل و وجود نسخه های Linux دیگری که بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، توصیه نمی شود.

بهترین راه برای یادگیری کالی چیست؟

اگر آماده شروع یادگیری سیستم عامل Kali Linux و استفاده از آن برای امنیت سایبری هستید، می توانید با ساخت ماشین مجازی کالی لینوکس شروع کنید.

روشهای رایگان زیادی برای راه اندازی Hypervisor و شروع به کار با ماشین های مجازی استقرار Kali Linux وجود دارد. یک محیط ماشین مجازی به شما امکان می دهد یک مورد، حتی چندین مورد از ابزارهای Kali Linux را تنظیم و پاک کنید و در این مسیر عکس های فوری بگیرید.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید