...
  • بیژن
  • آبان ۲۱, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

یادگیری ماشین نمونه ای عالی از فناوری است که اخیراً از مطالعات نظری گرفته تا کاربردهای عملی و حمایت از فعالیت های تجاری به صورت روزمره را به خود اختصاص داده است. طبق تخمین های PwC، صرفاً با استفاده از هوش مصنوعی در تجارت و اقتصاد جهانی، تا ۱۵۳۰ تریلیون دلار درآمد وجود دارد. اما این مهم تنها زمانی میسر می شود نتیجه کار با اجرای خوب مهندسان ماهر و با استفاده از زبان های برنامه نویسی یادگیری ماشین مناسب بدست آید.

ما در این متن چند مورد از بهترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی یادگیری ماشین را معرفی می کنیم.

بهترین زبان های برنامه نویسی یادگیری ماشین

  • پایتون (Python)

پایتون بدون شک یکی از زبان های برنامه نویسی یادگیری ماشین است که ۵۷٪ دانشمندان این حوزه از آن استفاده می کند و ۳۳٪ آن را به زبانهای برنامه نویسی دیگر ترجیح می دهند. این زبان زیبا، سبک و به راحتی می تواند به عنوان یک زبان برنامه نویسی مناسب برای یادگیری ماشین استفاده شود.

این زبان همچنین یک زبان همه کاره است که از کاربردهای مختلف پشتیبانی می کند و هنگامی که در یک چارچوب مناسب با مجموعه خوبی از کتابخانه استفاده می شود، می تواند برنامه های وب یا برخی از اسکریپت های سنگین در استفاده از تجارت را نیز تأمین کند.

  • اسکالا (Scala)

بسیاری از کسانی که از جاوا به عنوان یکی از زبان های برنامه نویسی یادگیری ماشین متنفر هستند، استفاده از Scala را ترجیح می دهند.

در حقیقت Scala یک زبان برنامه نویسی است که برای جبران نقایص جاوا در عین حفظ مزایای آن، طراحی شده است. این زبان یک سیستم از نوع استاتیک با سازگاری بالا همراه با کتابخانه ها و چارچوب های جاوا دارد.

بر خلاف پایتون، Scala یک زبان کامپایل شده است که باعث می شود کد اجرا شده بسیار سریعتر کار کند. در نهایت می توان گفت، Scala یکی از برترین زبان های برنامه نویسی نیست، اما در مورد یادگیری ماشین بسیار مورد توجه است.

  • جاوا (Java)

با وجود تمام انتقاداتی که در مورد این زبان وجود دارد، جاوا یکی دیگر از زبان برنامه نویسی یادگیری ماشین است. این زبان یک زبان جامع برنامه نویسی چند منظوره است که با دستورات سطح پایینتری که دارد به زبان های C و  C ++ شبیه است. بنابراین ارائه یک سیستم عامل در جاوا واقعاً سخت خواهد بود، اما به راحتی می توان از آن در ساخت کلاینت-سرور استفاده کرد و این حوزه اساساً جایی است که جاوا بیشترین استفاده را دارد.

  • آر (R)

R یک زبان محاسباتی آماری و تجسم گرا است که در یک محیط یادگیری ماشین محبوبیت جالبی پیدا می کند. برخلاف چندین زبان که در بالا توضیح داده شد، هدف R استفاده غیر برنامه نویسان از جمله تحلیلگران، کاوشگران داده ها و آمار شناسان است. این زبان نه تنها از یک خط فرمان بلکه از IDE های کاربر پسند متعددی مانند Jupyter  و RStudio پشتیبانی می کند که بر سهولت استفاده تمرکز دارند (Jupyter حتی تحت وب است) و ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید