...
  • بیژن
  • آبان ۰۸, ۱۳۹۹
  • بدون دیدگاه

اگر در حال تماشای فیلم در YouTube باشید یا مقاله ای را در ویکی پدیا مطالعه کنید و یا در حال استفاده از خدمات هر وب سایت بزرگ دیگری باشید، به وضوح متوجه می شوید که این وب سایت های بزرگ و پر بازدید معمولاً بدون مشکل کار می کنند. این سوال که چه برنامه نویسی وب در پس زمینه این وب سایت ها اجرا می شوند و نحوه برنامه نویسی آنها چگونه است معمولاً فقط زمانی ایجاد می شود که بخواهید خودتان وب سایتی ایجاد کنید. توسعه وب نیاز به تصمیماتی دارد که بایستی از قبل گرفته شوند. به عنوان مثال، شما باید در نظر بگیرید که آیا نیاز به انتخاب یک زبان برنامه نویسی خوب دارید، آیا می خواهید توسعه دهنده ای را استخدام کنید که مهارت های مورد نیاز شما را داشته باشد یا اینکه به عنوان یک برنامه نویس خودتان، باید یک زبان برنامه نویسی وب را انتخاب کنید که باعث پیشرفت شما شود. در هر حال بهتر است دانش خود را در این زمینه بهبود ببخشید.

از زبان های برنامه نویسی وب می توان برای تعریف دستورالعمل ها و فرآیندهای پیچیده منطقی استفاده کرد. در حالی که از زبانهای نشانه گذاری مانند HTML را فقط برای تولید اسناد می توان استفاده کرد، شما می توانید از زبانهای برنامه نویسی برای ایجاد برنامه هایی در هر اندازه برای رفع نیازهای خود استفاده کنید. بنابراین چه زبان های برنامه نویسی مخصوصاً برای استفاده در وب مناسب هستند؟ آنها برای چه مواردی مناسبند؟ کدام زبانها همه کاره ترین هستند و یادگیری آنها برای برنامه نویسان تازه کار نسبتاً آسان است؟

فهرستی از زبان های برنامه نویسی وب سایت

  1. جاوا (Java)
  2. جاوا اسکریپت (JavaScript)
  3. PHP
  4. پایتون (Python)
  5. رابی (Ruby)
  6. C++
  7. C #
  8. پرل  (Perl)

این زبان های برنامه نویسی وب توسط محبوب ترین وب سایت ها استفاده می شوند.

از آنجا که در این متن مجال پرداختن به بررسی ویژگی های تمام این زبان های برنامه نویسی وجود ندارد. تنها به معرفی کوتاهی از جاوا می پردازیم و معرفی سایر زبان ها را به مقالات بعد و یا منابع مرتبط دیگر نگارش شده در این باره می سپاریم.

زبان برنامه نویسی وب سایت: جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی منبع باز و مستقل از بستر های نرم افزاری است که به لطف قابلیت کاربردی بودن تقریباً برای هر شرایطی قابل استفاده است. وجود تعداد گسترده ای از چارچوب ها و کتابخانه های وب در این نوع زبان، که به طور کلی مستندات جامعی دارند، ایجاد حتی پروژه های وب بسیار پیچیده را آسان می کند. برنامه هایی که به زبان جاوا نوشته شده اند به راحتی قابل گسترش هستند، در صورت لزوم مقیاس بندی می شوند و نگهداری آنها آسان است.

از آنجا که یادگیری جاوا نسبتاً دشوار است و در نتیجه تعداد کمتری از متخصصین در این زبان برنامه نویسی وجود دارد، مشتریان مجبور خواهند بود هزینه های بالاتری نسبت به استفاده از زبان های برنامه نویسی دیگر داشته باشند. در همین حال، برنامه نویسان مسلط به جاوا احتمالاً درآمد نسبتاً بالایی دارند.

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید